کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

21 مزایای گلاب برای زیبایی پوست و درمان مو

21 مزایای گلاب برای زیبایی پوست و درمان مو

21 مزایای گلاب برای زیبایی پوست و درمان مو

21 مزایای گلاب برای زیبایی پوست و درمان مو - 21 Benefits of rose water for skin beauty and hair treatment

 

گلاب چیست؟

گل سرخ که اغلب به عنوان نمادی از داستان های عاشقانه استفاده می شود، برای حفظ سلامت و برنامه های مراقبت ازبدن شما نیز بسیار مناسب است. حتی زمان بسیار قدیم به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گرفته و شناخته شده است. گلبرگ های استفاده شده با آب مخلوط می شوند و معمولاً گلاب نامیده می شوند. گلاب حاوی مواد غذایی بسیارخوبی برای حفظ سلامت، به ویژه سلامت پوست، صورت و مو است.

گلاب حاوی ضد عفونی کننده و ضد باکتری است. ماهیت گلاب دارای ضد التهاب است که باعث می شود صورت شما در ابتدا مایل به قرمز شود. علاوه بر این، ویتامین های A ، C و E وجود دارد که برای پوست و مو بسیار مفید است. به دلیل Roses Hip موجود در گلاب، خاصیت ضد اکسیدانی دارد و برای جلوگیری از پیری پوست شما بسیار عالی است.

فواید زیبایی گلاب

فواید گلاب برای درمان پوست و اهداف زیبایی شما بهترین است. این محصول می تواند از برخی مشکلات جدی زیبایی جلوگیری، معالجه و درمان کند.

 

1.    غلبه بر آکنه

از گلاب می توان برای شستن پوست دارای آکنه استفاده کرد. گلاب علاوه بر عملکرد ضد التهاب و ضد عفونی کننده، به عنوان پاک کننده منافذ پوست نیز عمل می کند. ترفند این است که، 2 بار در روز از گلاب استفاده کنید، که باعث کاهش التهاب پوست می شود.

 

2.    پوست را شاداب می کند

اگر می خواهید پوستتان شاداب شود گلاب بزنید. برای انواع پوست مفید است. گلاب قادر است پوست شما نرم و شاداب شود. حتی قرمزی پوست شما نیز ممکن است از بین برود. می توانید گل رز را در وان خود اضافه کنید.

 

گلاب

 

3.    پوست را روشن کنید

مزیت دیگری که می توانید هنگام استفاده از گلاب دریافت کنید، خاصیت روشن کنندگی آن است. از آنجا که ویتامین A و ویتامین E بسیار مفید است و به سلولهای مرده پوست کمک می کند، پوست تحت تأثیر قرار می گیرد. بنابراین پوست تیره و کدر خود را می توان با یک پوست تازه و روشن تر جایگزین کرد.

 

4.    غلبه بر خشکی پوست

به طور طبیعی، گلاب دارای اثر بخشی در مرطوب سازی پوست دارد. زیرا گلاب حاوی مقدار زیادی ویتامین E و ویتامین A است که به عنوان یک آنتی اکسیدان مفید هستند. اگر پوست خشک و حساسی دارید، حداقل دو بار در روز از گلاب به عنوان تونر برای پاک سازی صورت استفاده کنید.

 

5.    از پیری زودرس جلوگیری کنید

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در گلاب، گل رز هیپ است. این ماده حاوی ویتامین C بسیار غنی است. حتی قادر است به یکی از آنتی اکسیدان ها تبدیل شود. این باعث می شود پوست شما قابلیت ارتجاعی بیشتری داشته باشد. نه تنها این، بلکه گلاب همچنین از ایجاد چین و چروک در نتیجه اثرات پیری جلوگیری می کند.

6.    جای زخم های آکنه را از بین ببرید

گلاب را اگر با چوب صندل ترکیب کنید می تواند نقش بسیار قدرتمندی برای از بین بردن جای زخم ها داشته باشد. از آنجا که فقط به محلول طبیعی اعتماد می کنید، فرایند ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.

 

7.    برای درمان بیماری های پوستی مفید است

بیماری پوستی یکی از بیماری هایی است که اغلب در کشورهای گرمسیری ظاهر می شود. یکی از آنها اگزما، تاول، درماتیت و سوختگی است. از گلاب به عنوان ضد عفونی کننده استفاده کنید و از التهاب جلوگیری کنید.

 

گلاب

 

8.    شستن آرایش

می توانید به جای پاک کننده آرایش از گلاب استفاده کنید. این محصول قیمت مقرون به صرفه تری دارد و دارای اثر تمیزکنندگی چیزی کمتر از پاک کننده آرایش مارک معروف نیست. گلاب حتی به اندازه کافی موثر بود تا آرایش چشم ضد آب را تمیز کرده و پوست را تحریک نکند.

 

9.    جایگزین عطر

گلهای رز معطر یکی از رایحه های مورد علاقه بسیاری از خانمهاست. همچنین می توان از گلاب برای جایگزینی عطر استفاده کرد. فقط به دلیل ارائه یک عطر طبیعی گلاب را روی مچ دست و گردن خود بمالید.

10.    چهره های تونر

تونر صورت معمولاً همراه با ماده شیمیایی است که دارای محتوای الکل است و این امر در زمان استفاده عادی از محصول تونر باعث لایه برداری طبیعی پوست شما می شود. و گلاب جایگزین طبیعی برای محصولات تونر است که با مواد شیمیایی پر شده است. شما می توانید از یک پنبه با مالیدن گلاب سرد بر روی پوست استفاده کنید. گلاب دارای خاصیت قابض ملایمی است که به سفت شدن منافذ پوست کمک می کند.

 

11.    سیاهی زیر چشم را از بین ببرید

اگر چشم پاندا یا تیرگی زیر چشم دارید، می توانید از گلاب برای کنار آمدن با آن استفاده کنید. نگران نباشید، پنبه را در گلاب آغشته کرده و سپس آن را بر روی چشمان خسته مالش دهید. این به کاهش پف زیر چشم و قرمزی کمک میکند.

 

گلاب

 

12.     از اثرات نور خورشید جلوگیری کنید

گلاب یکی از درمان های طبیعی عالی برای جلوگیری از اثرات مضر نور خورشید بر روی پوست شما است. در عین جلوگیری از اثرات سوءنور خورشید که باعث سوختن پوست شما می شود. گلاب همچنین به درمان قرمزی پوست کمک می کند و از بثورات یا تحریکات جلوگیری می کند.

 

13.    لبهای سرخ شده

این کار بسیار آسان است، برای استفاده یک قطره گلاب روی پنبه بزنید. پنبه را هر شب قبل از خواب روی لب های خود بمالید. گلاب قادر است لب های شما را نرم و قرمز کند.

فواید گلاب برای موها

 

14.     موهای بلند

گلاب نه تنها برای پوست و صورت بلکه برای سلامت مو نیز مفید است. اگر مضطرب هستید زیرا موهای شما بلد نمیشود، سعی کنید از معجون گلاب استفاده کنید. به اندازه کافی گلاب روی موهای خود بمالید.

 

15.    شوره سر را کم کنید

گلاب همچنین قادر است شوره سر آزار دهنده شما را از بین ببرد. با شستن بخشی از سر که شوره در آن قرار دارد با گلاب راه آسان است.

 

گلاب

 

فواید گلاب برای سلامتی

 

16.    سرفه خشک

از گلاب می توان به عنوان داروی سرفه خشک نیز استفاده کرد. نحوه انجام این کار تهیه 10 گرم گل رز خشک و شسته شده و سپس مخلوط با 30 گرم حبه قند و تیمی اس. مواد را بجوشانید، صاف کنید و وقتی گرم است بنوشید.

 

17.    چشم سالم

شما اغلب شب خوب نمی خوابید یا شغلتان فشار زیادی به چشمانتان میاورد؟ خوب، این برای سلامت چشم شما خوب نیست. به نظر می رسد چشمانتان معمولاً کدر، کم قدرت به نظر خواهد رسید، حتی در نواحی اطراف چشم شما مانند یک پاندا تاریک می شود. نگران نباشید، زیرا استفاده از کمپرس گلاب باعث می شود چشمان سیاه شما نیز شاداب و همچنین سالم باشد.

 

18.    تورم در پا

از مزایای سلامتی گلاب این است که می توان بر روی تورم پا غلبه کرد. آنتی اکسیدان آن برای بهبود تورم پا بسیار مفید است.

 

19.    خط را به دلیل لباس زیر کاهش دهید

در چین و چروک های پا و اندام های زنانه معمولاً لباس زیر اثر زیادی می گذارد. زیبایی پوست شما بسیار مهم است. حتی معمولاً ممکن است جایه قرمزی بر جای بگذارند. گلاب می تواند تاثیر بسزایی بر سلامت پوست شما بگذارد.

 

20.    قاعدگی نامنظم

فواید دیگر گل رز نیز می تواند به بهبود چرخه قاعدگی نامنظم کمک کند. از 15 گرم گل رز، سیانتان و 90 گرم آلوئه ورا استفاده کنید. همه مواد را تمیز کرده و سپس در آب بجوشانید تا 600 سی سی باقی بماند. آب را صاف کرده و دو بار در روز بعد از غذا بنوشید.

 

گلاب

 

21.     آرامش

از نظر روانشناسی، گلاب اثر آرام بخشی را ایجاد می کند. اگر استرس ناشی از شغل بسیار شدیدی دارید یا در یک دوره ی تنش زا قرار دارید داخل وان حمامتان کمی گلاب بریزید. حتی برای شما که علائم روان تنی دارید، مانند استرس ناشی از زخم معده یا بیماری قلبی، از این طریق به آرامش برسید.

 

ایجاد یک گلاب آبی ساده

بعد از دانستن فواید گلاب برای زیبایی، مو و سلامتی، چگونه گلاب درست کنیم؟ این روش را می توانید در خانه اعمال کنید:

1.    گل سرخ را به دلخواه آماده کنید. گلها را می توانید از یک فروشگاه گل بخرید.
2.    گلبرگها را بردارید، سپس آنها را تمیز بشویید.
3.    برای جوشاندن گلبرگهای گل رز از آب مقطر استفاده کنید. روی حرارت ملایم بپزید تا رنگ قرمز گلبرگها کمرنگ شود.
4.    برای فیلتر کردن جوشانده آب گل رز، از غربال استفاده کنید.
5.    سپس گلاب سرد شده را درون بطری های تیره ریخته و در یک مکان سایه دار و دور از نور خورشید قرار دهید.

 

گلاب

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری