ماه لوکس کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

آشنایی با انواع حالت دهنده مو + ویژگی هر کدام

آشنایی با انواع حالت دهنده مو + ویژگی هر کدام

آشنایی با انواع حالت دهنده مو + ویژگی هر کدام

یکی از روش‌های داشتن ظاهری زیبا و مرتب، حالت دادن به موها است. برای حفظ حالت مو در بهترین حالت ممکن باید از بهترین حالت دهنده مو استفاده کرد. امروزه با کمک محصولات متنوع و فراوان موجود در بازار، به‌راحتی می‌توانید به چنین خواسته‌ای برسید. محصولات حالت دهنده مو برای داشتن مدل‌های مختلف به شما کمک می‌کنند؛ به نحوی که با استفاده از این محصولات همیشه می‌توانید موهایی مرتب با مدل‌ دلخواه داشته باشید.

 

آنچه در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • انواع حالت دهنده مو
  • نکاتی که لازم است درباره حالت دهنده مو بدانید
  • چگونه از محصولات حالت دهنده مو استفاده کنید

انواع حالت دهنده مو

معرفی ژل مو

در بازار انوع مختلفی از ژل تولید می‌شود که دارای غلظت گوناگونی است به عنوان مثال با استفاده از ژل مو با غلظت متوسط شما موهایی درخشان و جلا خورده خواهید داشت. بیشتر افراد دوست دارند که موهایشان حالت مورد دلخواه را حفظ کند و حالت خود را از دست ندهد باید از غلظت بالا استفاده شود ژل‌های مو دارای شماره گذاری هستند که میزان غلظت ژل مو را تعیین می‌کند.

 

 

آشنایی با اسپری مو

با استفاده از اسپری، موها را در جای خود به صورت دلخواه شما ثابت نگه دارید. انواع و ویژگی مختلفی در بازار وجود دارد اصلی ترین تفاوت اسپری‌ها در قدرت ثابت نگه داشتن حالت مو است برای مثال برخی از اسپری‌ها جز اینکه حالت مو را ثابت نگه می‌دارد مو را خوش حالت می‌کند. اسپری متوسط و قوی اثر ثابت نگه داشتن مو را برای مدت زیادی را دارد. برخی دیگر از وز شدن مو جلوگیری می‌کند. بیشتر اسپری‌ها به صورت افشانه‌ای می‌باشد و حالت پمپی دارد اگر انتخاب شما داشتن موی طبیعی سبک خوش حالت و تمیز باشد اسپری مناسب موی خود انتخاب کنید همچنین در نظر گر فتن ضخامت مو انتخاب مهمی می‌باشد.

 

 

آشنایی با سرم مو

یکی دیگر از محصولات مو، سرم مو می‌باشد. از ویژگی مثبت سرم مو می‌توان گفت که مو در برابر رطوبت سالم می‌ماند و از وز شدن، گره خوردن و فر شدن مو در جای مرطوب نگهداری و حافظت می‌کند. باعث نرم شدن یکدست شدن و درخشان شدن مو می‌شود توصیه می‌شود سرم مو را به موهای مرطوب و نم دار زده شود مقدار کافی سرم را به موهایتان بزنید و به حالت دلخواه خود دربیاورید سرم مو برای ساقه مو می‌باشد و برای ریشه مو توصیه نمی‌شود به دلیل اینکه باعث می‌شود رشته مو سنگین شود به کف سر چسبیده شود. 

گره خوردن موهایتان نشانه زبر بودن و خشک بودن مو می‌باشد دلیل اینکه مو گره میخوره نشان دهنده این می‌باشد که آلودگی در منطقه شما زیاد می‌باشد میتوانید از سرم مو برای باز شدن و نرم شدن مناسب با موی خودتون استفاده کنید.

 

 

موس مو

بیشتر به اسم کف حالت دهنده مو معروف می‌باشد. برای حالت دادن و ثابت نگه داشتن موها استفاده می‌شود از موس موی موجود در این محصول میتوان برای حجم دادن مو به موهای بی حالت استفاده شود. موس مو انواع مختلفی دارد که می‌توانید با وجود نوع مو خود آن را انتخاب کنید. به دلیل داشتن ترکیبی به نام صمغ مصنوعی تار موها را می‌پوشاند و بعد از خشک شدن مو موی شما را به حالت دلخواه خود در می‌آورد.

 

 

برای استفاده از موس مو باید مو حالت مرطوبی داشته باشد. اگر موس مو را در حالت خیس بودن مو بزنید و اجازه بدهید به صورتی طبیعی خشک شود مو براق درخشان و حجیم می‌شود. اگر موی خود را سشوار کنید حجم دو برابری موهایتان می‌شود و حالت طولانی‌تری به خود می‌گیرد. مهم ترین ویژگی و تفاوت موس با ژل این است که می‌توانید برای صاف کردن و یکدست کردن موهایتان را شانه کنید در صورتکی که ژل مو اجازه شانه کردن مو را به شما نمی‌دهد چرا که مو حالتی سفت و سخت دارد.

 

حجم دهنده مو

این محصول به صورت موقت حجم و درخشش موهای کم حجم و کدر را زیاد می‌کند. حجم دهنده‌ها به صورت لوسیون، اسپری، شامپو و نرم کننده در بازار وجود دارد. این محصول را روی موی مرطوب و از قسمت ریشه مو استفاده کنید و موهایتان را با سشوار خشک کنید. روی ساقه مو توصیه نمی‌شود به دلیل اینکه مو را سنگین می‌کند.

 

 

واکس مو

واکس مو حالتی بسیار غلیظ دارد این محصول مناسب افرادی می‌باشد که موهای خشک و شکننده دارد. پس از حالت دادن مو آن را ثابت نگه میدارد بر خلاف محصولاتی مانند ژل و واکس موی شمارا خشک نمی‌کند و نرمی موهایتان را حفظ می‌کند. اگر دوست دارید موهایتان را به حال های گوناگون در بیاورید بهتر است از واکس مو استفاده کنید.

محصولات حالت دهنده به صافی مو و حفاظت کمک می‌کند و برخلاف نرم کننده ها نیاز به آبکشی ندارد. این نرم کننده‌ها با استفاده از مواد شیمیایی تار موها را می‌پوشاند و از موی شما محافظت می‌کند باعث لطافت صافی و نرم شدن مو می‌شود. این نرم کننده‌ها برای سلامت مو موثر نمی‌باشد اما از موخوره زدن مو جلوگیری می‌کند.

 

 

نکاتی که لازم است درباره حالت دهنده مو بدانید

محصولاتی که دارای سیلیکون هستند زمان کوتاهی گره موها را باز می‌کند و آن ها درخشان می‌کند. قبل از استفاده از ماسک بهتر است آن را با دست گرم کنید تا حالت دهی خوبی به موهایتان بدهد. مهم‌ترین محصولاتی که برای مو استفاده می‌شوند مانند شامپوسر، نرم کننده، حالت دهنده‌ها، ماسک مو می‌باشد و بعد از سشوار برای حالت دادن نهایی به مو موثر می‌باشد. 

اگر موهایتان دکلره و بلوند می‌باشد می‌توانیداز سرم، براق‌کننده و واکس مو استفاده کنید؛ زیرا این محصولات برای مراقبت از چنین موهایی ضروری می‌باشد و رنگ موی شمارا کدر و بی روح نمی‌شود. اگر موهایی خشک یا آسیب‌دیده دارید، از محصولات حاوی الکل دوری کنید؛ زیرا باعث خشک شدن و آسیب دیدن بیشتر موها می‌شود. اگر  موهایی با ظاهر طبیعی می‌خواهید داشته باشید، بهتر است از حالت دهنده مو، مانند اسپری مو استفاده کنید.

 

 

چگونه از محصولات حالت دهنده مو استفاده کنید

اگر موهای نازک و چرب دارید، برای جلوگیری از چربی و پوست سر، محصولات دارای سیلیکون را فقط بر روی ساقه موهایتان بزنید. برای ماندگاری و تاثیر بیشتر، بعد از شست‌وشوی موهایتان (زمانی که هنوز کمی نم‌دار هستند از حالت دهنده موهای مخصوص خود استفاده کنید. هنگام استفاده از حالت دهنده بهتر است از مقدار خیلی کم استفاده کنید و در صورت نیاز مقدار را زیاد کنید. استفاده از واکس مو به میزان کم و به طور یکنواخت، باعث ایجاد درخشش موها می‌شود.

برای خراب نشدن مدل مو به دلیل استفاده از حالت‌دهنده، از پشت سر که حجم موی نسبتا بیشتری از جلو  دارد شروع کنید و به جلوی مو بروید. برای نداشتن الکتریسیته موجود در مو، ابتدا به برس مقداری اسپری مو بزنید و موها را شانه کنید. استفاده از حالت دهنده مو بدون نیاز به آب کشی، بهترین و خوبترین روش برای مراقبت از موهای فر وخوش حالت کردن مو است. 

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری