خرید اول -AVAL-1403 کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

بهترین روش اصلاح موی زاید ناحیه تناسلی

بهترین روش اصلاح موی زاید ناحیه تناسلی

بهترین روش اصلاح موی زاید ناحیه تناسلی | بررسی روش‌های اصلاح کردن

همه مردان و زنان به دلایل گوناگون و تنها به یک دلیل عمده – پاکیزه بودن – به دنبال راه‌ هایی هستند تا از شر موهای زاید خود خلاص شوند. تیغ، موم، نخ، کرم‌های موبر، دستگاه‌های اپیلاتور و در نهایت، لیزر به شما کمک می‌کند تا بر این موها که رشدشان تمامی ندارد، فایق آیید اما روش انجام آنها و اینکه کدام یک بهترین است از جمله مواردی است که در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم.

پیش از هر چیز لازم است به این نکته اشاره کنیم که عوام مردم و بسیاری از آرایشگران از اصطلاح اپیلاسیون برای برداشتن موهای زائد بدن ( چه به صورت دائمی و چه به‌صورت موقتی ) استفاده می‌کنند، در صورتی که اپیلاسیون به معنی بر طرف کردن همیشگی رشد موهای زاید بدن تنها به‌ وسیله دستگاه الکترولیز یا لیزر است و به برطرف‌کردن موقت موهای زاید بدن به‌وسیله مواد شیمیایی و یا وسایل متفرقه، اپیلاسیون گفته می‌شود.

روش‌های اصلاح موهای زائد

در این قسمت از مقاله به بررسی انواع روشهای اصلاح موهای زائد میپردازیم.

بی رنگ کننده

اگرچه بی رنگ کننده‌ها، موجب کندن مو نمی‌شوند اما رنگ مو را روشن می‌نماید، به نحوی که با رنگ طبیعی پوست هماهنگ می‌شود.

کرم و لوسیون‌های موبر

کرم‌ها و لوسیون‌ها برای از بین بردن موهای صورت، کاملا مناسب است و استفاده از آن آسان بوده و اغلب ناراحتی خاصی ایجاد نمی‌کند. در این روش معمولا مو را فقط از سطح پوست جدا می‌کنند بنابراین کراتین مو تحریک می‌شود ( مانند روش استفاده از تراشیدن مو ) و مو پس از رشد، سفت‌تر می‌شود.

اپیلاسیون به‌وسیله تیغ

تیغ بهترین وسیله پاک‌کردن سریع بدن از موهای زاید است، به ویژه برای افرادی مفید است که پوستی حساسی دارند. تیغ‌های برقی و دستی هر دو کار آمدند. در صورتی که تیغ را برای دپیلاسیون انتخاب می‌کنید تنها کافی است هر دو روز یک ‌بار یک دوش 10 دقیقه‌ای بگیرید تا پوست شما نرم شود.

سپس با مقداری آب صابون، پوست را لیز کنید تا تیغ به راحتی روی آن حرکت کند. تیغ را از مچ پا به سمت زانو بکشید. تیغ ساقه مو را درست هم سطح لایه اپیدرم پوست قطع می‌کند. در حال حاضر، تیغ‌هایی وارد بازار شده است که لایه نازکی ژل نرم‌کننده دارد تا به پوست آسیب نرساند. با این حال پیشنهاد می‌شود در کنار آن، از صابون یا ژل‌های نرم‌کننده هم استفاده کنید.

اصلاح با تیغ

نوارهای مومی

نوارهای مومی موها را گرفته و آنها را می‌پوشاند، به نحوی که کنده و یا بریده نمی‌شوند و در عوض، ریشه‌ها را به بیرون کشیده و سطح مورد نظر را به مدت شش تا هشت هفته بدون مو نگه می‌دارد. نوارهای کوچک‌تر برای لب بالایی و ابروها ایده‌آل است و بهترین روش حذف مو برای صورت است. این نوارها حاوی لایه‌ای طبیعی از موم نخل هستند که موها را به طور کامل می‌گیرد. برای حداکثر تاثیر و حداقل ناراحتی، مهم است که پوست را محکم بگیرید و نوار مومی را خلاف جهت رشد مو بکشید. موم‌های اضافی باقی مانده روی پوست با استفاده از همان نوار و یا با سطح دیگر نوار قابل مرتفع کردن است.

لیزر موهای زائد

این روش شامل وارد کردن یک سوزن نازک به داخل فولیکول مو و شارژ الکتریکی ریشه مو است تا آن را بکشد. با وجود این، یک سلول جدید ریشه می‌تواند در همان محل شکل گرفته و موجب رشد دوباره مو شود. این روش در مقایسه با سایر روش‌های حذف موهای زائد، نسبتا جدید، وقت‌گیر و گران است.

بهترین روش اصلاح موی زائد ناحیه تناسلی

از آنجا که بهداشت ناحیه تناسلی به اصلاح و تمیزی آن بستگی دارد رفع موهای زائد ناحیه تناسلی دغدغه همیشگی خانم‌ها و آقایان است

  •  در این قسمت از مقاله به بررسی بهترین روش اصلاح موی زائد ناحیه تناسلی میپردازیم.

استفاده از تیغ اصلاح

این روش رایج‌ترین وسیله از بین بردن موها در خانم‌ها و آقایان است اما باید یادآور شد که هنگام خشک بودن پوست، این روش مناسب نیست زیرا موی خیس و نرم بدن به آسانی تراشیده می‌شود. استفاده از تیغ تمیز و مناسب برای این کار بسیار ضروری بوده و برخلاف باور مردم، این کار موجب تغییر رنگ یا میزان رشد موها نمی‌شود.

کندن مو

این کار، روش بسیار دردناکی است اما ممکن است برای مواقعی که مقدار مو بسیار کم است، ارزش داشته باشد، مانند ابروها و یا اطراف لب و چانه. شما نباید از این روش کندن مو برای نواحی بزرگ‌تر استفاده کنید.

کندن مو

کندن مو

استفاده از موبرها

هنگام استفاده از این وسیله و انتخاب کرم‌های رایج و در دسترس برای از بین بردن موها باید کاملا دقت کنید زیرا تمام این کرم‌ها و مواد، یکسان نیستند، مثلا کرم از بین برنده موهای اطراف آلت تناسلی نباید برای حذف موهای صورت استفاده شود زیرا مواد شیمیایی آن، موجب از بین بردن ساقه مو و عوارض جانبی می‌شود. در ضمن، موجب سوختگی سطحی پوست نیز می‌شود.

لیزر موهای زائد

این یک روش طولانی اثر بوده و اغلب مستلزم سه چهار ماه جلسات درمانی بیشتر است اما مناسب برای همه نیست، رنگ موهای شما باید تیره باشد. این کار باید زیر نظر پزشک و با نظر متخصصان انجام شود، زیرا روشی گران و برخی اوقات دردناک است.

روش‌های اصلاح کردن آقایان

اصلاح برای آقایان

تیغ و ژیلت

این نوع اصلاح با کمک تیغ، فرچه اصلاح و صابون اصلاح انجام می‌شود. دو نوع تیغ دستی وجود دارد: تیغ مستقیم و تیغ مطمئن. تیغ مطمئن شامل بخش‌های کوچک است و تیغ‌های دو طرفه را نیز در برمی‌گیرد. تیغ‌های دو طرفه، یک طرفه، تیغ‌های انژکتوری و تیغ‌های یکبار مصرف جزء این دسته هستند.

اما تیغ‌های مستقیم که امروزه نیز رایج هستند، نیاز به کمی تمرین دارند. امروزه بسیاری از آرایشگران مجرب به راحتی از این‌ گونه تیغ‌ها استفاده می‌کنند. با تیغ‌های مستقیم، یک اصلاح کامل و خوب انجام می‌گیرد. پس از ساخت تیغ‌های دو طرفه، دیگری نیازی به تیز کردن تیغ نبود.

قبل از اصلاح خیس، از یک صابون، کرم، ژل یا کف برای روان شدن سطح پوست استفاده می‌شود. این کار از آسیب‌ دیدگی پوست و سوزش آن به هنگام استفاده از تیغ جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، موجب نرمی موها و راحت تراشیده شدن آنها می‌شود. اگر برای اصلاح از صابون استفاده شود، به فرچه مخصوص اصلاح نیز نیاز است. این فرچه باید موهای نرم و بلندی داشته باشد تا به راحتی بتوان صابون مخصوص اصلاح را روی پوست مالید.

ماشین  اصلاح برقی

اصلاح برقی در کنار داشتن برخی مزایا، معایبی نیز دارد. مثلا اینکه همواره نیاز به منبع انرژی برق دارد تا بتوان از آن استفاده کرد. در عوض، برای اصلاح نیاز به مرطوب و نرم کردن پوست نیست و پوست ایمنی بیشتری دارد و دچار زخم و خراشیدگی نمی‌شود. لوسیون‌های مختلفی برای قبل و بعد از اصلاح الکتریکی وجود دارد، اما این نوع اصلاح نیاز به لوسیون و یا مرطوب کردن و لیز کردن سطح پوست صورت ندارد.

۳ دیدگاه

  • عباس سپهری

    واقعا آموزنده بود، سپاسگذارم.

    • دکتر لوکس
      دکتر لوکس

      خوشحالیم که این مقاله به کارتون اومده، لطفا اگر پیشنهاد و یا انتقادی دارید همینجا برای ما درج کنید. ممنون از همراهی گرمتون.

  • محدثه نیک نام

    من وکس رو قبول درام

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری