کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

بهترین مکمل برای تقویت مفاصل و استخوان

بهترین مکمل برای تقویت مفاصل و استخوان

بهترین مکمل برای تقویت مفاصل و استخوان

شاید برایتان تعجب‌آور باشد که بدن دارای 206 قطعه استخوان مفصل دار می‌باشد که همه این قطعه‌ها توسط تاندون‌ها، عضلات و غضروف حمایت می‌شوند. فضای بین مفصل‌ها را ماده‌ای به نام غضروف پوشانده است تا باعث سایندگی و آسیب به مفاصل نشود. متاسفانه با بالا رفتن سن و بی تحرکی مفاصل دچار آسیب می‌شوند و باعث مشکل برای افراد جوان و میانسال می‌شود. در دوران جوانی استخوان‌ها قوی تر وسالم‌تر هستند. با افزایش سن تراکم استخوان‌ها شروع به کم شدن می‌کند این مشکل در زنان بعد از دوران یائسگی به سرعت اتفاق می‌افتد. رژیم غذایی مناسب و استفاده از مکمل سلامت مفاصل و استخوان‌ها راه حل خوب و مناسبی برای کاهش تراکم استخوان می‌باشد.

 

آنچه در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • مواد غذایی مناسب برای تقویت مفاصل و استخوان‌ها
  • تمریناتی که به تقویت مفاصل کمک می‌کند
  • مکمل‌های مورد نیاز برای تقویت مفاصل و استخوان‌ها

 


 

 

مواد غذایی مناسب برای تقویت مفاصل و استخوان‌‎ها

مصرف مداوم و منظم از سبزیجات و به خصوص میوه به علت داشتن ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز مفاصل و فیبر بالا کمک به تقویت مفاصل می‌کند. مصرف آجیل‌ها به خصوص بادام و پسته برای جلوگیری از التهاب و درد مفاصل بسیارمفید است. بهتر است از غذاهای چرب دوری کنید چربی‌های اشباع باعث سنگین شدن وزن شده بهتر است مصرف زردچوبه را در غذاهایتان افزایش دهید زیرا مصرف زردچوبه به کاهش التهاب مفاصل کمک فراوانی می‌کند. مصرف شکر و نمک را بهتر است تا حدودی کاهش دهید چرا که مصرف این فراوردها سلامت مفاصل را کاهش می‌دهد و مضر است.

 

 

تمریناتی که به تقویت مفاصل کمک می‌کند

  • پیاده‌روی
  • انجام یوگا
  • دوچرخه سواری
  • شنا و ورزش کردن دراب
  • ورزش‌‌های کششی عضلات ساق پا

 

 

مکمل‌های مورد نیاز برای تقویت مفاصل و استخوان

قرص فلکس اورت

فلکس ا ورت تحت لیسانس کشور آلمان و از برند یوروویتال می‌باشد. این قرص دارای مجموعه کامل از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای کمک به حفظ سلامت مفاصل و استخوان‌ها می‌باشد. این قرص حاوی ترکیبات مفید مانند عصاره زنجبیل، کلاژن، کلسیم، گلوکزآمین، کندرویتین، منگنز، فولیک اسید و تریکبات مختصر دیگر که به آن می‌پردازیم.

ویتامین D

مصرف این ویتامین کمک به جذب کلسیم و حفظ تعادل بدن و ماهیچه ‌ها می‌شود. کمبود این ویتامین موجب اختلال در جذب کلسیم و ضعیف شدن استخوان‌ها علاوه برآن باعث درد در مفاصل می‌شود. بهتر است روزانه از ویتامین D مصرف کنید. می‌توانید از طریق نور خورشید، مولتی ویتامین و مواد غذایی آن را تامین کنید.

ویتامین C

سلول‌های بدن ما برای بازسازی و تولید کلاژن به ویتامین C نیاز دارد. علاوه بر این این ویتامین به کاهش التهاب مفاصل بسیار کمک می‌کند.

ویتامین A

بدن ما برای انجام فعالیت‌هایی همچون رشد استخوان نیاز به مقدار زیادی ویتامین آ دارد. همچنین طبق تحقیقات به عمل آمده کمبود ویتامین آ احتمال آسیب دیدن بافت همبند مفصل، به دنبال آن درد مفصل را افزایش می‌دهد.

ویتامین E

این ویتامین خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد و با التهاب‌های بدن مقابله می‌کند.

فولیک اسید

این ماده معدنی نقش مهمی در کمبود خون دارد و آن را جبران می‌کند علاوه بر کمک به کمبود خون به التهابات مفاصل بدن و تقسیم سلولی کمک می‌کند.

منگنز

این ماده به تشکیل بافت‌های پیوندی و اسکلتی کمک فراوان می‌کند مگنز به همراه گلوکزآمین و کندروئیتین باعث کمک به بهبودی در بیماران مبتلا به استئوآرتریت می‌شود.

گلوکوزآمین و کندروئیتین

این دو مورد از مهم‌ترین ترکیباتی است که در بدن هرانسان به طور طبیعی وجود دارد و کمک به ساخت و ترمیم غضروف مفاصل می‌شود. این دو ترکیب کمک به کاهش درد، بهبود عملکرد مفاصل، کمک به رفع خشکی مفاصل، کاهش تخریب مفاصل با افزایش سن را کاهش می‌دهد. مصرف این دو ترکیب کیفیت زندگی بیماران مبتلا به استئوآرتریت افزایش می‌دهد.

زنجبیل

زنجبیل در گروه گیاهان دارویی می‌باشد و دارای خاصیت ضد التهاب، تسکین درد عضلات، ناراحتی‌های اسکلتی و عضلانی می‌باشد و بسیار کمک کننده است.

کلاژن

کلاژن در پوست، استخوان، عضلات و غضروف یافت می‌شود ولی با افزایش سن سطح کلاژن در بدن کم کم کاهش پیدا می‌کند. کلاژن هیدرولیزات ترکیبی ازآمینواسیدهایی است که باعث ساخت کلاژن در مفاصل می‌شود و کمک به تسکین درد مفاصل و بهبود مفاصل برای بیماران استئوآرتریت و پوکی استخوان دارد. مصرف کلاژن به میزان 5 تا 10 گرم در روز هیچ عوارض جانبی ندارد.

روی

روی نقش آنتی اکسیدان قوی در بدن دارد و کمک به کاهش سطح التهاب بدن می‌کند. روی نقش مهمی در تحریک سلول‌های استخوان‌ساز و تقویت استخوان‌های بدن دارد

سلنیوم

سلنیوم مانند روی دارای خاصیت آنتی اکسیدان می‌باشد و برای کمک به سلامت استخوان‌ها بسیار ضروری می‌باشد. سلنیوم ازخاصیت ضد التهاب بالایی برخوردار است که به تسکین درد و مفاصل کمک فراوان می‌کند.

مس 

مس عنصر بسیار مهم در شکل گیری بافت بدن و کمک به تحریک ساخت کلاژن برای غضروف‌های مفصلی می‌کند. همچنین مس از پوکی استخوان نیز جلوگیری می‌کند.

مصرف این مکمل

  •  کمک به سلامت و تقویت استخوان ومفاصل می‌کند.
  • خاصیت ضد التهابی دارد و کمک به کاهش التهاب می‌کند.
  • کمک به ترمیم غضروف، کاهش درد، رفع خشکی بیمارارن مبتلا به استئوآرتریت می‌کند.

 

خطرات احتمالی 

ممکن است این مکمل با مصرف داروهای انعقاد خون مانند وارفارین تداخل داشته باشد بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

بیماران دیگری که مبتلا به دیابت، سرطان دچار هستند و خانم‌های باردار نیز باید تحت نظر پزشک از این مکمل استفاده کنید.

مکمل یونی بن

مکمل یونی بن تحت لیسانس کشور سوئیس می‌باشد این مکمل دارای بهترین و مفید ترین املاح کلسیم به همراه ویتامین D3، منیزیم، روی همچنین دارای ویتامین K1 می‌باشد. این مکمل دارای دو ماده کربنات و سیترات می‌باشد که در کنار باعث جذب بهتر کلسیم و کمک به دوری از پوکی استخوان می‌کند. این مکمل عوارض گوارشی ندارد و مورد آزار شما قرار نمی‌گیرد.

کلسیم

کلسیم در این مکمل کمک به عملکرد بهتر عضلات، انتقال عصب، تولید انرژی به بدن و کمک به آنزیم‌های بدن می‌کند. کلسیم نقش مهمی در تنظیم سلول بدن، تقویت استخوان‌ها دارد.

ویتامین D3

وجود این ویتامین باعث بهتر جذب بهتر کلسیم در بدن می‌شود و به حفظ سلامت استخوان و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

منیزیم

یکی از مهم‌ترین موادی که بدن به آن نیاز دارد منیزیم می‌باشد. میزان منیزیم در 60% استخوان‌ها، 26% در ماهیچه‌ها و میزان دیگر آن در بافت بدن و مایعات می‌باشد. بدن برای حفظ منیزیم بسیار تلاش می‌کند چرا که منیزیم دارای ویژگی‌هایی مثل حفظ فعالیت طبیعی ماهیچه‌ها، کمک به ضربان منظم قلب، تولید انرژی و تقویت استخوان‌ها دارد.

خطرات احتمالی

  • مکمل یونی بن تاکنون هیچگونه عوارض و خطراتی به همراه نداشته است.
  • بهتر است خانم‌های باردار و شیرده قبل از مصرف این مکمل با پزشک خود مشورت کنند.

 

 

دردهای مفاصل می‌تواند آسیب جدی به زندگی کاری و شخصی شما وارد کند و همه چیز را بهم بریزد. نکاتی که ذکر شد می‌تواند به شما کمک کند تا مفاصل سالم تری داشته باشید. با برنامه ریزی مناسب، تغذیه، استراحت، دور شدن از استرس و مهم تر آن تامین مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن می‌توانید به سلامت بدن خود کمک کنید.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری