خرید اول -AVAL-1403 کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

بهترین ویتامین قبل از بارداری

بهترین ویتامین قبل از بارداری

بهترین و مهم‌ترین ویتامین قبل از بارداری

هیچ چیز آسان‌تر، مفید‌تر و راحت‌تر از مصرف یک مولتی ویتامین خوب نیست. ویتامینی که شامل تمام ترکیبات مورد نیاز برای بدن باشد. شروع به مصرف یک مولتی ویتامین خوب برای اقدام به بارداری بسیار مهم و ضروری است. با مصرف ویتامین‌ها می‌توانید اطمینان داشته باشید که بدن ویتامین‌های مورد نیاز خود را تامین کرده و برای یک بارداری سالم آماده هستید. برای تامین این ویتامین باید در نظر داشته باشید که رژیم غذایی سالم نیز بسیار مهم می‌باشد. ما در این مقاله به شما بهترین و مهم‌ترین ویتامین‌های قبل از بارداری را معرفی می‌کنیم.

 

آنچه در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • چرا مصرف ویتامین قبل از بارداری مهم است؟
  • ترکیبات مکمل مولتی ویتامین شامل چه چیز‌های می‌باشد؟
  • مکمل برای دوران قبل و بعد از بارداری

 

چرا مصرف ویتامین قبل از بارداری مهم است؟

بهتر است سه ماه قبل از بارداری اقدام به مصرف مکمل مولتی ویتامین کنید مصرف ویتامین‌های قبل از بارداری و همچنین ویتامین در دوران بارداری کمک به کاهش حالت‌های تهوع در سه ماه اول بارداری می‌کند. مصرف ویتامین در این دوران به سلامت کودک شما بسیار کمک می‌کند و شانس بارداری را در شما افزایش می‌دهد. مهم‌ترین دلیل مصرف مکمل مولتی ویتامین ترکیبات آن با فولیک اسید و کلسیم می‌باشد.

 

ترکیبات مکمل مولتی ویتامین شامل چه چیز‌های می‌باشد؟

اسید فولیک

اسید فولیک در گروه ویتامین B می‌باشد و کمک به تولید گلبول‌های قرمز می‌کند. کمبود اسید فولیک در سه ماه اول بارداری خطرناک می‌باشد این خطرات شامل:

  • کم خونی مادر
  • زایمان زودرس
  • رشد ناکافی جنین
  • مسمومیت در بارداری
  • وزن پایین نوزاد موقع تولد
  • نقش عصبی و مغزی جنین

برای دوری از این مشکل بهتر است این ویتامین را قبل از بارداری مصرف کنید.

مقدار مجاز از این مکمل برای خانم‌های باردار 600 میکروگرم و قبل از بارداری 400 میکروگرم است.

فولیک اسید در غلات کامل و سبزیجات با برگ‌های سبز تیره پیدا می‌شود.

 

ویتامین C

  • مصرف این ویتامین برای خانم‌ها وآقایان ضروری است.
  • این ویتامین به تقویت باروری خانم‌ها و آقایان کمک می‌کند.
     

ویژگی‌هایی مانند:

  • کمک به جذب بهتر آهن
  • جلوگیری از سقط جنین
  • تقویت سیستم ایمنی

مقدار مجاز از این مکمل برای خانم‌های باردار85میلی گرم و قبل بارداری 75 میلی گرم می‌باشد.

ویتامین E

مصرف این ویتامین برای آقایان و خانم‌ها به شدت ضروری می‌باشد.

این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی می‌باشد و امکان بارداری در آقایان و خانم‌ها را افزایش می‌دهد.

مصرف این قرص درخانم‌ها باعث ویژگی‌هایی مانند:

  • تنظیم سیکل تخمک گذاری
  • افزایش خون رسانی به بدن خانم‌ها
  • تشخیص بهتر زمان تخمک گذاری برای اقدام به بارداری

مقدار مجاز از این مکمل قبل بارداری و دوران بارداری 15 میلی گرم در روز است.

ویتامین B12

این ویتامین کمک به تنظیم سطح هورمون‌های تخمک گذاری و تسترون کمک می‌کند. شامل ویژگی‌های مانند:

  • محافظت از DNA تخمک 
  • محافظت از سیستم عصبی جنین 
  • خون‌سازی و تولید گلبول‌های قرمز

مصرف فست فود و کشیدن سیگار باعث کاهش ویتامین B12 در خانم‌ها می‌شود بهتر است برای اقدام به بارداری از مصرف این دو پرهیز کنید.

مصرف این مکمل برای خانم‌‌های باردار 2.6 میکروگرم و قبل بارداری 2.4 میکروگرم در روز می‌باشد.

 

مکمل برای دوران قبل و بعد از بارداری

پرگمام ویتالی تون

پرگمام ویتالی تون تحت لیسانس کشور سوئیس می‌باشد. این ویتامین حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی به همراه امگا ۳ از جمله “دی اچ ای” است که برای بهبود آمادگی بدن بانوان پیش از بارداری و دوران بارداری لازم و مهم است. مکمل پرگمام باعث حفظ سلامت مادر شده و به رشد و سلامت جنین کمک می‌کند. مصرف غذای مناسب فقط به انرژی بدن کمک نمی‌کند بلکه به شما ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز رو تامین می‌کند این موضوع در دوران بارداری بسیار مهم است  و کمک به رشد بهتر جنین و سلامت مادر می‌کند. مکمل پرگمام دارای ترکیبات ویتامین‌ها، مواد معدنی است که به مادر در دوران بارداری و قبل بارداری کمک کرده و نیاز تغذیه را افزایش می‌دهد. علاوه بر سلامت مادر و جنین مکمل پرگمام کمک به سلامت عمومی بدن، سلامت پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود. این مکمل به علت شکل ژله‌ای و نرم خود باعث آزار معده نمی‌شود.

ترکیبات کپسول پرگام

ویتامین‌های گروه B

هر کدام از ویتامین‌های گروه B به نحوی در حفظ سلامت مادر و جنین نقش اساسی ایفا می‌کنند. به ویژه ویتامین B9 یا فولیک اسید که پیش از بارداری و در دوران بارداری مصرف آن بسیار مهم است و برای هر خانمی لازم می‌شود. به دلیل اینکه این ویتامین به همراه ویتامین B19 به رشد و تقسیم سلولی جنین کمک می‌کنند، از اختلالاتی مانند نقص لوله عصبی پیشگیری می‌کنند و به طور کلی در حفظ عملکرد طبیعی مغز و سیستم عصبی بسیار موثر هستند. به طور کلی ویتامین‌های گروه B موجب تامین انرژی، تقویت بینایی، افزایش گلبول‌های قرمز و پیشگیری از مسمومیت حاملگی می‌شوند. یکی از تاثیرات فوق‌العاده ویتامین گروه B در حفظ سلامت و زیبایی پوست، مو و ناخن است که در دوران بارداری ضرورت آن دوچندان می‌شود.

ویتامین A

ویتامین A نقش بسیار مهمی در تقسیم سلولی، رشد اندام جنین، افزایش مقاومت بدن در برابر عواملی بیماری‌زا و تقویت بینایی دارد.

ویتامین D3

ویتامین D در دوران بارداری بسیار ضروری است و باعث حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها، جلوگیری از نرمی استخوان، حفظ بارداری پرخطر، رشد طبیعی مغز، تقویت سیستم ایمنی و همچنین یشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی در بزرگسالی می‌شود.

روی

نقش روی در بدن کمک به تقویت سیستم ایمنی، افزایش قد و وزن هنگام تولد، تقویت حافظه و قدرت یادگیری، جلوگیری از سقط جنین، پیشگیری از زایمان زودرس به اثبات رسیده است.

آهن

کمبود آهن از جمله عوامل کم خونی است و عوارض زیادی به همراه دارد عوارض کم خونی شامل:

  • زایمان زودرس
  • کم خونی مادر و کودک
  • محدودیت رشد داخلی رحمی
  • تولد نوزاد کم وزن و زودرس

سافت ژل پرگمام ویتالی تون حاوی ۲۷ میلی‌گرم آهن معادل نیاز روزانه مادران باردار است.

اسید چرب امگا 3

اثرگذاری امگا ۳ از جمله DHA در دوران بارداری کاملا به اثبات رسیده است و دریافت آن در این دوران بسیار ضروری است. از ویژگی‌های اسیدهای چرب امگا ۳ در دوران بارداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به حاملگی‌های پر خطر و پیشگیری از زایمان زودرس
  • افزایش وزن، دور سر و قد نوزاد هنگام تولد
  • افزایش هماهنگی دست و چشم
  • بهبود رشد مغز جنین
  • افزایش قدرت تمرکز
  • بهبود قدرت بینایی

 

 

منیزیم

منیزم موجب کاهش انقباضات و گرفتگی‌های عضلانی، تولید انرژی و دوری از خستگی، پیشگری از مسمومیت بارداری، تنظیم قند خون و پیشگیری از دیابت بارداری و تنظیم فشار خون می‌شود.

کروم

کروم باعث کاهش مقاومت به انسولین و پیشگیری از دیابت حاملگی، کمک به حفظ وزن طبیعی، تقویت سیستم ایمنی، آنتی اکسیدن می‌شود.

سلنیوم و مس

سلنیوم و مس کمک به جلوگیری از سقط جنین، آنتی‌ اکسیدان، حفظ سلامت پوست، مو و ناخن، موثر در رشد و تکامل مغز دارد.

مکمل پریناتال سوپرابیون

مکمل مولتی پریناتال سوپرابیون ساخت کشور ایران می‌باشد. حاوی ویتامین‌ها و عناصر ضروری مورد نیاز بدن جهت سلامت مادر و جنین می‌‎باشد. این مکمل غذایی به رشد جنین بسیار کمک می‌کند. مولتی پریناتال سوپرابیون دارای ترکیباتی از ویتامین‌های مورد نیاز دوران بارداری و شیردهی است.

ترکیبات مولتی پریناتال سوپرابیون

فولیک اسید

فولیک اسید در بدن ذخیره نمی‌شود بنابراین نیاز به مصرف روزانه آن برای مادران باردار ضروری می‌باشد. همچنین کمبود اسید فولیک، قبل از بارداری و ماه های اول بارداری موجب آسیب رساندن و ضایعه لوله عصبی جنین می گردد.

آهن

دوران بارداری جنین برای ساخت سلول‌های خونی نیاز به آهن دارد، که مادر باید با تغذیه مناسب، نیاز جنین را برطرف سازد. آهن موجود در این مکمل تامین کننده آهن جهت تشکلیل هموگلوبین جنین می‌باشد.

کلسیم و ویتامین  D3

تاثیر کلسیم و ویتامین D3 در حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها بسیار ضروری می‌باشد. مصرف این عنصر برای بدن خصوصا در دوران بارداری لازم است. دندان ها و استخوان‌های مادر به دلیل تغذیه جنین از مادر، دچارکمبود کلسیم و ویتامین می‌شوند و به مرور تخریب می‌شوند.

ویتامین A 

ویتامین A یکی از ویتامین‌های مهم در دوران بارداری است که کمبود آن منجر به اختلالاتی در رشد مغز جنین می‌شود. همچنین در بهبود عملکرد سیستم بینایی و ایمنی جنین و مادر بسیار موثر است.

ویتامین‌های گروه  B 

ویتامین‌های گروه B در کنار خواص بیشمار خود، انرژی مورد نیاز بدن را نیز تامین می‌کنند.

 

 

مکمل اکتی ناتال 

تمامی خانم‌های باردار و شیرده به مکمل مولتی ویتامین نیاز دارند تا سلامتی بدن خود را حفظ کنند و جنین و نوزادی سالم داشته باشند. قرص مولتی ویتامین اکتی ناتال با ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در خود، نیازهای تغذیه ای مادر و جنین را برطرف می‌کند. قرص مولتی ویتامین اکتی ناتال نیازهای تغذیه‌ای بانوان باردار و شیرده را تامین می‌کند. 

ترکیبات مکمل اکتی ناتال

ویتامین‌ های گروه B

این گروه از ویتامین‌ها در تکامل سیستم عصبی جنین نقش ویژه‌ای دارند و به همین علت در دوران بارداری از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

اسید فولیک

اسید فولیک گلبول‌های قرمز در بدن مادر را افزایش می‌دهد و مادر را در برابر بیماری‌های مرتبط با دوران بارداری مانند بیماری‌های قلبی و سکته مغزی دور می‌کند. علاوه بر این فولیک اسید به تکامل سیستم عصبی جنین کمک کرده و از تولد زودرس جنین جلوگیری می‌نماید.

آهن

آهن یک عنصر ضروری برای ساخت پروتئین‌های حمل کننده اکسیژن است. در زمان بارداری، نیاز مادر به آهن برای رشد جنین افزایش می‌یابد. این مکمل با تامین آهن مورد نیاز روزانه مادر و جنین احتمال سقط جنین را کاهش می‌دهد.

زینک

زینک نقش مهمی در ساخت DNA و سلول‌های جنین ایفا می‌کند و سلامت پوست و مو مادر در دوران بارداری را حفظ می‌کند.

کلسیم

کلسیم برای تشکیل استخوان‌ها و دندان‌ها در بدن نوزاد ضروری است. کلسیم همچنین به شکل گیری قلب، اعصاب و عضلات جنین کمک می‌کند. کلسیم برای مادر نیز ضروری محسوب می‌شود چرا که ریسک ابتلا به افزایش فشار خون در دوران بارداری و شیردهی را کاهش می‌دهد.

قرص مولتی ویتامین اکتی ناتال حاوی ید، مس و دیگر ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز هست و بانوانی که قصد باردار شدن نیز دارند هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

مکمل پریناتال دانا

کپسول پریناتال دانا ساخت کشور ایران بوده این مکمل با داشتن انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز روزانه زنان باردار و شیرده را تامین می‌کند. آهن، اسید فولیک و ویتامین B۱۲ از اصلی ترین ترکیبات موجود در این کپسول نرم هستند. کپسول مولتی پریناتال دانا به زنان باردار و شیرده کمک می‌کند تا نیازهای بدن خود را به انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی تامین کنند. در دوران بارداری و شیردهی معمولا خانم‌ها به ویتامین‌های بیشتری نیاز دارند و اگر نسبت به مصرف مولتی ویتامین‌ها بی‌توجه باشند، مشکلات زیاد برای خود و فرزند خود می‌آید. گروه ویتامین B، فولیک اسید، آهن، کلسیم و روی وجود دارد و هرکدام نقش اساسی و مهم در بدن دارند. 

کپسول امگا 3 پاردوکس

کپسول امگا پارادوکس یا امگا مامز ساخت کشور ایران و تحت لیسانس کشور انگلستان می‌باشد و دارای بهترین تریکبات و تاثیر گذاری بالایی بوده. این مکمل حاوی روغن ماهی، امگا 3، امگا 6، امگا 9، ویتامین E و D3 است. کپسول امگا کمک به حفظ سلامت و تکامل مغز و عملکرد چشم می‌کند. کپسول ژلاتینی امگا پارادوکس علاوه بر کمک به بهبود بیماری‌های التهابی و پوستی در سلامت عمومی بدن و بهبود سیستم قلبی و عروقی نیز موثر است. از دیگر ویژگی‌های امگا نقش موثر آن در سلامت مادر و جنین است چرا که به تکامل سیستم عصبی در جنین و نوزادان کمک می‌نماید.

امگا 3 و نقش آن در بدن

امگا 3  به این دلیل ضروری است زیرا برای ادامه حیات بدن کاملا ضروری است و چون توسط خود بدن انسان قابل تولید نیست حتما باید از طریق رژیم غذایی با مکمل ها تامین شود. در واقع بدن انسان برای برطرف کردن نیازهای خود به مواد تغذیه‌ای از جمله امگا3 و پروتئین نیاز دارد. امگا3 از اجزای تشکیل دهنده چربی هاست که بدن قادر به تولید انواع ضروری آن نیست و باید از طریق ماده غذایی تامین شود.

مکمل پرگناسی ساپلکس 

قرص مولتی ویتامین پرگنانسی ساپلکس دارای ریز مغذی‌های ضروری و ویتامین‌هایی است که در طول دوران بارداری و شیردهی جهت حفظ سلامت مادر و جنین مورد نیاز است.

قرص مولتی ویتامین پرگنانسی ساپلکس به تامین ویتامین‌ها، مواد معدنی و ریز مغذی‌های ضروری در طول بارداری و شیردهی کمک می‌کند. از این رو تغذیه مناسب نقش مهمی در افزایش روند مغزی و رشد طبیعی آن و سلامت مادر بعد از دوران بارداری ایفا می‌کند. 

ترکیبات قرص پرگنانسی ساپلکس 

حاوی ویتامین‌های محلول در آب و محلول در چربی، املاح معدنی آهن، مس، روی، سلنیوم و منیزیم است. ویژگی خاص این مکمل  ترکیبات آنتی اکسیدان‌های قوی مانند ویتامین‌های C و E بوده که برای سلامت مادر و جنین تاثیرات مثبتی دارند. 

بتاکاروتن

ویتامین A در قالب بتاکاروتن یکی از ویتامین‌هایی است که در دوران بارداری از اهمیت بالایی برخوردار است. این ویتامین برای رشد اندام‌هایی مانند قلب، دستگاه تنفسی، کلیه، چشم و استخوان جنین لازم می‌باشد و در شکل گیری سیستم گردش خون و اعصاب مرکزی نقش مهمی دارد. همچنین ویتامین A بعد از زایمان، به ترمیم بافت‌های بدن مادر کمک بسیار می‌کند.

ویتامین C 

این ویتامین محلول در آب بوده و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. از این رو به خنثی سازی رادیکال‌های آزاد در بدن کمک نموده و موجب افزایش قدرت مقاومت بدن می‌شود. همچنین با تاثیر خود بر افزایش جذب آهن احتمال کم خونی در مادر و جنین را کاهش می‌دهد. دریافت کافی مقادیر ویتامین C از مشکلات بارداری مانند سقط جنین، زایمان زودرس، خونریزی شدید در زمان زایمان دوری می‌کند.

ویتامین D 

ویتامین D  ویتامینی است که همانند هورمون عمل کرده و در فعالیت سیستم‌های بدن تاثیر به سزایی دارد. مصرف مکمل‌های غنی شده از این ویتامین می‌تواند در تغذیه نوزاد و ارتقا سلامت آن نقش موثری داشته باشد. همچنین تقویت استخوان‌ها، جذب کلسیم، منگنز و فسفات از دیگر مزیت‌های وجود این ویتامین است.

آهن

کمبود آهن می‌تواند موجب ناباروری و یا سقط در مراحل اولیه رشد شود. زیرا گلبول‌های قرمز که حاوی آهن هستند مسئول اکسیژن رسانی به بافت و ارگان‌های مختلف بدن مانند رحم و تخمدان هستند و کمبود آهن ممکن است موجب ضعیف شدن تخمک‌های موجود در تخمدان شود و باعث ضعیف شدن آنها شود.

 

 

ما در این مقاله راجب مکمل‌های تامین کننده ویتامین‌ها و مواد معدنی به طور کلی پرداختیم در نظرداشته باشید برای سلامتی خود و فرزند خود بهتر است در راس تغذیه و برنامه غذایی مناسب داشته باشید تا ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بهتر جذب بدن شما شود.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری