کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

مشخصات و خرید بهترین روغن برنزه‌کننده پوست و نحوه‌ی استفاده از آن

مشخصات و خرید بهترین روغن برنزه‌کننده پوست و نحوه‌ی استفاده از آن

مشخصات و خرید بهترین روغن برنزه‌کننده پوست و نحوه‌ی استفاده از آن

روغن‌های برنزه‌کننده محصولات برنزه‌کننده بسیار محبوبی هستند که در مورد برنزه کردن در فضای باز مطرح می‌شوند، اما با لوسیون‌ها و کرم‌های برنزه‌کننده متفاوت هستند. روغن‌های برنزه‌کننده به ترویج برنزه شدن و تیره‌تر شدن کمک می‌کنند و می‌توانید آن‌ها را در نام‌های تجاری، بسته‌بندی‌ها و عطرهای مختلف تهیه کنید، اما هر کدام با استفاده از اصول اولیه یکسانی عمل می‌کنند. بنابراین، قبل از پاسخ به این که چگونه از روغن برنزه استفاده کنیم، اجازه دهید ابتدا بفهمیم که روغن برنزه چه کار می‌کند.

آنچه در این مقاله به آن خواهیم پرداخت:

  • روغن برنزه چیست و چه می‌کند؟
  • روغن برنزه چگونه کار می‌کند؟
  • نکاتی درباره‌ی انتخاب و نحوه‌ی صحیح استفاده از روغن برنزه کننده
  • چگونه می‌توان روغن برنزه کننده طبیعی ایجاد کرد؟
  • پرسش‌های متداول در رابطه با روغن برنزه کننده

روغن برنزه چیست و چه می‌کند؟

طبیعی است که برایتان سوال باشد که روغن برنزه واقعا چه کار می‌کند، به خصوص اگر با آن آشنا نباشید. تولید کنندگان به طور خاص روغن برنزه را برای کمک به فرآیند برنزه کردن فرموله می‌کنند.
روغن برنزه کننده با جذب اشعه خورشید به پوست شما عمل می‌کند. وقتی تابش شدیدتری از نور خورشید دریافت می‌کنید، می‌تواند به عمق پوست شما نفوذ کند و به آخرین لایه پوست برسد. ملانوسیت‌ها را تحریک می‌کند تا ملانین تولید کنند تا برنزه‌ای عمیق‌تر و تیره‌تر به شما بدهد.
برنزه شدن پوست در واقع سودمند است. سدی که در طول فرآیند برنزه شدن ایجاد می‌شود، ماده ملانین را تشکیل می‌دهد که مسئول رنگدانه‌های بالای پوست است و از آن در برابر اشعه‌های سوزان خورشید محافظت می‌کند. همانطور که باور علمی نشان می‌دهد، هر چه ملانین بیشتر باشد، محافظت شما در برابر اشعه ماوراء بنفش بیشتر است. همچنین به این دلیل که ملانین مسئول تیره شدن پوست و برنزه شدن آن است هر چه میزان ملانین در پوست شما بیشتر باشد، پوست شما تیره‌تر می‌شود.

روغن برنزه طیف گسترده‌ای از خواص را ارائه می‌دهد. این خواص عبارتند از:
• آنتی اکسیدان‌ها
• ضد پیری
• محافظت در برابر اشعه فرا بنفش
• ترمیم آسیب‌های پوستی
• مرطوب کننده
• شادابی پوست
• برنزه شدن فوری

برای خرید روغن برنزه کننده کلیک کنید.

روغن برنزه چگونه کار می‌کند؟

هنگامی که می‌خواهید با قرار گرفتن در بیرون از خانه زیر نور خورشید برنزه شوید، استفاده از روغن برنزه توسط بسیاری از کارشناسان به شما توصیه می‌شود. اما سوال اینجاست که روغن برنزه چگونه تاثیر می‌گذارد؟
زمانی که پوست شما در بیرون از خانه، اشعه UV زیادی از خورشید دریافت می‌کند، روغن‌های برنزه به جذب و تمرکز این اشعه بر روی پوست شما کمک می‌کنند.
استفاده از یک لایه روغن برنزه کننده می‌تواند اشعه‌هایی را که به عمق پوست شما نفوذ می‌کنند تشدید کند. پس از رسیدن به پوست شما، اشعه ماوراء بنفش با سلول‌های موجود در آنجا که ملانوسیت نامیده می‌شوند، تعامل می‌کند و باعث تولید ماده شیمیایی ملانین می‌شود.
همانطور که قبلا گفتیم ملانین مسئول تیره شدن پوست و برنزه شدن آن است و هر چه میزان ملانین در پوست شما بیشتر باشد، پوست شما تیره‌تر می‌شود.

روغن‌های برنزه کننده همچنین حاوی دو ماده ضروری هستند که نقش مهمی در نحوه عملکرد روغن برنزه کننده دارند. آن‌ها هستند:

برنزها:

روغن‌های برنزه کننده اغلب حاوی مواد برنزه کننده هستند که به تسریع فرآیند کمک می‌کنند. رایج‌ترین برنز کننده DHA یا دی هیدروکسی استون است که یک ماده شیمیایی است که با لایه بالایی پوست شما تعامل دارد.
این ماده با آمینو اسیدهای موجود در سلول‌های مرده لایه بالایی پوست متصل می‌شود تا ظاهری برنزه به شما بدهد. این واکنش یک اثر برنزی ایجاد می‌کند که پس از جدا شدن سلول‌های مرده پوست از بین می‌رود.

مرطوب کننده‌ها:

مرطوب کننده‌ها نیز در روغن‌های برنزه کننده به عنوان یک ماده فعال گنجانده شده‌اند. فرآیند برنزه کردن می‌تواند به سرعت پوست شما را کم آب کند، بنابراین پوست شما باید به خوبی مرطوب نگه داشته شود تا از پوسته پوسته شدن پوست شما که باعث برنزه شدن ناهموار می‌شود، جلوگیری شود. مرطوب کننده‌هایی مانند گلیسیرین و ویتامین E با به دام انداختن رطوبت یا جذب رطوبت از هوا به پوست از پوست شما محافظت می‌کنند. سایر مرطوب‌کننده‌ها شامل سدیم PCA، سدیم ایزتینات و پانتنول هستند که به هیدراته نگه داشتن پوست شما کمک می‌کنند، پوست شما را برنزه می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که پوست شما پوسته پوسته نمی‌شود.

نکاتی درباره‌ی انتخاب و نحوه‌ی صحیح استفاده از روغن برنزه کننده

1. وجود SPF یک الزام است

با استفاده از روغن برنزه حجم بیشتری از اشعه ماوراء بنفش را جذب می‌کنید و این به معنای تأثیرات بیشتر و برنزه‌تر شدن است، اما همچنین به این معنی است که پوست شما به محافظت بیشتری در برابر آفتاب نیاز دارد. هنگام خرید محصولات روغن برنزه کننده، مطمئن شوید که محصولی را انتخاب کنید که دارای SPF بالا است. در حالت ایده آل SPF 15 یا کمی بالاتر مناسب است و از خشکی و قرمزی پوست جلوگیری می‌کند.
البته محصولات با SPF، شدت اشعه خورشید جذب شده توسط پوست شما را تنظیم می‌کنند، بنابراین استفاده از محصولی با SPF خیلی بالا فقط نتیجه معکوس خواهد داشت. به همین دلیل است که انتخاب یک محصول با 15 SPF ترکیبی بهینه برای استفاده در کنار روغن برنزه کننده است زیرا هم از آفتاب سوختگی شما جلوگیری میکند و هم اثر برنزگی را خنثی نمی‌کند.
توجه: اگر محصول روغن برنزه کننده‌ای که دارید SPF صفر ندارد، به شدت توصیه می‌شود که مقداری کرم یا ژل ضد آفتاب را جداگانه خریداری کنید.

2. چگونه از روغن‌های برنزه استفاده کنیم؟

مقدار دلخواه از روغن برنزه خود را در کف دستان خود بریزید و روغن را به طور یکنواخت در تمام نقاط بدن پخش کنید و بمالید. اگر از آن در نواحی ظریف پوست مانند صورت خود استفاده می‌کنید، حتماً آن را به آرامی و دوباره به طور یکنواخت انجام دهید.

در هنگام استفاده از روغن برنزه کننده این نکات را رعایت کنید:

• آن را به درستی در تمام بدن خود بمالید، فرقی نمی‌کند که آن قسمت از بدن خود را برنزه می‌کنید یا نه. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید باعث می‌شود پوست شما به سرعت خشک شود و مواد مغذی بدن شما را از بین ببرد. استفاده از اسپری راحت‌تر است تا بتوانید روغن برنزه کننده را به درستی و یکنواخت بمالید و همچنین از هدر رفتن اشعه ماوراء بنفش به هر قسمت از بدن خود جلوگیری کنید.
• اجازه دهید روغن برنزه در پوست شما فرو برود زیرا این تنها راهی است که اثر می‌کند. روغن‌های برنزه کننده نه تنها برای ماندن بر روی پوست شما ساخته شده‌اند، بلکه باید جذب پوست شما نیز شوند تا بتوانند پوست شما را هیدراته و جوان کنند و همچنین تمام مواد مغذی از دست رفته را در طول برنزه شدن دوباره پر کنند.
• روغن برنزه کننده را نشویید زیرا اگر برای مدت طولانی‌تری روی پوست شما بماند، بهترین عملکرد را دارد. بنابراین، اگر برای برنزه شدن خود به ساحل می‌روید، بهتر است از روغن برنزه کننده مقاوم در برابر آب استفاده کنید.

3. بعد از 2 تا 4 ساعت دوباره استفاده کنید

در صورت نیاز هر 2 تا 4 ساعت یکبار روغن برنزه کننده را تجدید کنید، به خصوص اگر به شدت عرق می‌کنید یا ممکن است شنا کنید.
زیرا عرق روغن برنزه را از لایه‌های پوست دور می‌کند، استفاده مجدد می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
گاهی اوقات نیز وقتی شنا می‌کنید، آب ممکن است روغن برنزه روی پوست را از بین ببرد.
در نتیجه استفاده مجدد برای مدیریت برنزه شدن و ایجاد بهترین رنگی که رویای آن را دارید مهم است.

امیدواریم توانسته باشیم به این سوالات: "روغن برنزه چگونه کار می‌کند؟" و "چگونه از روغن برنزه کننده استفاده کنیم؟" پاسخ داده باشیم.

 

چگونه می‌توان روغن برنزه کننده طبیعی ایجاد کرد؟

اگر نسبت به محصولی که قرار است روی پوستتان بمالید شک دارید، می‌توانید روغن برنزه کننده خودتان را بسازید. این دستورالعمل‌های آسان ساخت روغن برنزه را در خانه امتحان کنید و پس از استفاده از آن از اثرات شگفت‌انگیز آن لذت ببرید.

1. روغن نارگیل گرمسیری برنزه کننده

یک ظرف بردارید و روغن نارگیل، روغن آووکادو، روغن کنجد و روغن گردو را با هم مخلوط کنید. مطمئن شوید که آن را خوب هم بزنید تا به مایع یکدستی از روغن تبدیل شود. این روغن‌های ضروری قطعا پوست شما را به طور طبیعی برنزه و سالم می‌کنند. SPF طبیعی روغن نارگیل 4 است در حالی که روغن آووکادو حاوی 15 است.

 

2. روغن ارگانیک برنزه کننده چای سبز

مواد لازمی که نیاز دارید شامل چای سبز دم کرده، روغن نارگیل و روغن گردو است. می‌توانید چای سبز را قبل از مخلوط کردن آن با روغن‌های ضروری بکوبید تا به نتایج مؤثرتری برسید. همچنین می‌توانید چای سبز را دم کرده و مایع آن را استخراج کنید و با روغن‌ها مخلوط کنید. چای سبز به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می‌کند و پوست را درخشان نگه می‌دارد و همچنین از پوست در برابر اشعه خورشید محافظت می کند.

3. روغن برنزه کننده آلوئه ورا با طراوت

روغن گردو، روغن زیتون و روغن نارگیل را با مخلوط ژل آلوئه ورا دم کنید، فقط ژل آلوئه را قبلش خوب مخلوط کنید تا له شود و آن را با روغن‌های ارگانیک هم بزنید. آلوئه‌ورا حاوی خواص درمانی طبیعی برای آفتاب سوختگی است که آن را به یک ماده محبوب برای محصولات روغن برنزه تبدیل می‌کند. این بهترین ماده برای ترکیب با روغن برنزه خانگی به عنوان یک تولید کننده SPF طبیعی است.

 

پرسش‌های متداول در رابطه با روغن برنزه کننده:

1. آیا روغن برنزه برای شما مضر است؟

نه، روغن برنزه کننده برای شما و پوست شما مضر نیست. آنها به شما کمک می‌کنند تا با خیال راحت به برنزه‌ای صاف و تیره برسید، مشروط بر اینکه اقدامات احتیاطی دیگر را رعایت کنید. مطمئن شوید که به مواد تشکیل دهنده روغن برنزه حساسیت ندارید.

 

2. روغن برنزه چقدر زمان می‌برد تا تاثیر بگذارد؟

روغن برنزه‌کننده ‌به محض اینکه آن را روی پوست خود بمالید شروع به کار می‌کند. با این حال، مدت زمانی که برای برنزه شدن نیاز دارید بستگی به نوع پوست، رنگ پوست، شدت نور خورشید و مدت زمانی که تصمیم دارید زیر پرتوهای خورشید بنشینید، دارد.
در حالی که برخی از افراد می‌توانند در عرض 30 دقیقه برنزه شوند، برخی دیگر ممکن است برای رسیدن به رنگ مورد علاقه، 3 تا 4 ساعت برنزه شوند.

3. آیا می‌توان روغن برنزه کننده را برای صورت استفاده کرد؟

در حالی که توصیه می‌شود به دلیل حساس‌تر بودن پوست صورت، از روغن برنزه استفاده نشود، اما به دلیل وجود برخی روغن‌های ضروری میتوان گفت برای صورت نیز ایمن است. شما باید به دقت ترکیبات و دستورالعمل‌های روغن برنزه کننده‌ای را که استفاده می کنید بررسی کنید تا مطمئن شوید که آیا می‌توانید آن را به صورت خود بمالید یا خیر.
اگر تصمیم دارید روغن را روی صورتتان بمالید، این کار را با ملایمت انجام دهید تا آسیبی به پوست لطیفتان وارد نشود.

 

نتیجه‌گیری

با استفاده از روغن‌های برنزه کننده بر روی پوست، پوست شما اشعه‌های فرابنفش بیشتری را جذب می‌کند و آن‌ها را روی پوست شما متمرکز می‌کند. با قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش بیشتر، ملانین در پوست شما سریعتر تولید می‌شود، بنابراین فرآیند برنزه شدن در مناطقی که با روغن‌های برنزه کننده پوشانده شده‌اند، تسریع و تشدید می‌شود.

فرقی ندارد که روش طبیعی_خانگی یا مصنوعی را برای برنزه شدن امتحان می‎‌کنید، مهم این است که مطمئن شوید که بهترین محصول را استفاده می‌کنید.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری