خرید اول -AVAL-1403 کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

بهترین خمیر دندان و مسواک مناسب کامپوزیت

بهترین خمیر دندان و مسواک مناسب کامپوزیت

بهترین خمیر دندان و مسواک مناسب کامپوزیت

از جمله موارد ضروری در انتخاب خمیر دندان مناسب، کمک به حفظ سلامت کامپوزیت هاست که باید مورد توجه زیادی قرار بگیرد تا بتواند حالت درخشان، زیبایی و همچنین سفیدی خود را حفظ کند.

ویژگی‌های خمیر دندان برای کامپوزیت

 

مواد ساینده نداشته باشد

به دلیل اینکه مواد ساینده به مرور زمان باعث کدر شدن کامپوزیت می‌شود و حالت اصلی خود را از دست می‌دهد و همچنین امکان تغییر رنگ کامپوزیت را هم دارد.

خاصیت سفید کننده نداشته باشد 

مواد موجود در خمیر دندان‌های سفید کننده برای دندان‌های عادی توصیه می‌شود اما در دندان‌های کامپوزیت به مرور زمان بافت بین دندان اصلی و کامپوزیت را خراب کرده و امکان آسیب رساندن به کامپوزیت و مینای اصلی دندان می‌شود.

RDA یا همان سایندگی کمتر از 80% باشد

خمیردندان‌های که از RDA برخوردار هستند به دلیل مواد سفید کننده موجود در آنها می‌باشد و همین امر باعث خراشیده شدن و آسیب دیدن دندان‌ها می‌شود.

خمیر دندان زغالی نباشد

به دلیل رنگی بودن خمیر دندان زغالی استفاده از آن برای دندان‌های کامپوزیت توصیه نمی‌شود چرا که رنگ را جذب خود کرده و باعث تیرگی و کدر شدن کامپوزیت می‌شود.

ضد حساسیت باشد 

 بهترین نوع خمیر دندان‌ها، خمیر دندان‌های ضد حساسیت می‌باشد به دلیل اینکه از بافت بهتری تشکیل شده به دندان آسیب نمی‌رساند مواد کمتری نسبت به دندان‌های سفید کننده دارد دارای ویتامین E می‌باشد از ترکیبات آنتی باکتریال برخوردار می‌باشد باعث تقویت لثه و همچنین از التهاب و عفونت لثه شما جلوگیری می‌کند.

فاقد جوش شیرین و هیدروژن پراکسید باشد

جوش شیرین موجود در خمیر دندان‌ها موجب کاهش درخشندگی روکش می‌شود.

همچنین هیدروژن پراکسید باعث از بین رفتن سطح دندان‌های شما و پوشش دندان می‌شود.

همچنین استفاده از نخ دندان و دهانشویه به حفاظت بیشتر از دندان‌ها می‌پردازد از عامل مهم استفاده از خمیر دندان‌های مخصوص کامپوزیت می‌باشد چرا که می‌توان از تغییر رنگ و سیاه شدن دندان‌ها جلوگیری کند. 

 

 

خمیردندان های مخصوص کامپوزیت

  • انواع ژله ای داشته باشد ( زیرا سایش برای دندان ندارد)
  • ضد حساسیت باشد ( زیرا باعث لطافت بیشتری روی مینای دندان است)
  • حاوی فلوراید باشد (زیرا با جلوگیری از پوسیدگی دندان طول عمر بیشتری به کامپوزیت‌ها می‌دهد)

 

 

 

مسواک‌ها

مسواکی که شما می‌توانید استفاده کنید می‌بایست برس نرم داشته باشد تا به دندان آسیب وارد نکند. زیرا مسواک با برس زبر یا متوسط می‌باشد باعث خراشیدن کامپوزیت‌ها می‌شود و باعث آسیب دیدن به بافت اطراف لثه می‌شود.

استفاده از مسواک برقی نه تنها ضرر برای دندان‌های کامپوزیت ندارد بلکه برای دندان‌های معمولی هم توصیه می‌شود زیرا به تقویت لثه نیز کمک می‌کند.

 

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری