ماه لوکس ماه لوکس موبایل

بررسی درمان‌های چین و چروک | بهترین کرم ضد چروک چه ویژگی‌هایی دارد؟

بررسی درمان‌های چین و چروک | بهترین کرم ضد چروک چه ویژگی‌هایی دارد؟

بررسی درمان‌های چین و چروک | بهترین کرم ضد چروک چه ویژگی‌هایی دارد؟

بعد از 25 یا 30 سالگی، پوست گاهی اوقات شروع به نشان دادن علائم پیری مانند چین و چروک، لکه‌های تیره، عدم یکنواختی چهره و ... می‌کند.
بیاموزید که چگونه بهترین راه را برای درمان چین و چروک و ضد پیری انتخاب کنید که می‌تواند این علائم را به حداقل برساند.

 

آنچه در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • چگونه و چرا پوست پیر می‌شود؟
  • نشانه‌های پیری چیست؟
  • 3 روش برتر برای مبارزه با چین و چروک
  • درمان چروک با استفاده از کرم‌های ضد چروک چگونه است؟
  • ترکیبات رایج در بهترین کرم‌های ضد چروک چیست؟
  • سرم ضد چروک چیست؟ چگونه از آن استفاده کنیم
  • 3 نکته کلیدی که باید در مورد کرم ضد چروک به خاطر بسپارید
  • نکاتی برای خریداران کرم چین و چروک
  • سوالات رایج

چگونه و چرا پوست پیر می‌شود؟

با افزایش سن، ممکن است متوجه علائم پیری شویم. فرقی نمی‌کند مرد باشید یا زن؛ در یک نقطه، همه ما به آنجا می‌رسیم. اینکه چه زمانی، کجا و چقدر سریع پیر می‌شویم به چیزهای مختلفی بستگی دارد: ژنتیک، نوع پوست و انتخاب‌های شخصی شما.
چین و چروک‌ها را می‌توان به دو نوع خطوط سطحی و شیارهای عمیق طبقه‌بندی کرد. دلایل اصلی ایجاد چین و چروک به شرح زیر است:

1. در پیری پوست، چندین پدیده ذاتی دخیل هستند:

  • کاهش فعالیت غدد چربی و عرق، این امر منجر به کاهش ترشح سبوم و عرق می‌شود. در نتیجه پوست انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد و راحت‌تر خشک می‌شود.
  •  کاهش سرعت نوسازی سلولی که باعث تجمع پوست مرده در سطح می‌شود.
  • کاهش تعداد ملانوسیت‌ها (سلول‌های مسئول رنگدانه).

2. در عین‌حال، سایر عوامل خارجی می‌توانند روند پیری پوست را تسریع کنند. این معمولا با نور خورشید، آلودگی، تنباکو، رژیم‌غذایی نامناسب یا حتی استرس اتفاق می‌افتد.

  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید: قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید منجر به شکستن رشته‌های کلاژن و الاستین پوست، آسیب به DNA سلولی و کاهش آنتی اکسیدان‌های لازم برای تولید کلاژن و ترمیم پوست می‌شود و در نهایت باعث ایجاد چین و چروک می‌شود.
  • سیگار کشیدن: سیگار روند تولید کلاژن را کند می‌کند. شکستن فیبرهای کلاژن و الاستین، باریک شدن رگ‌های خونی در پوست که منجر به تحویل آهسته‌تر اکسیژن و مواد مغذی حیاتی به پوست و غیره می‌شود، از عوارض سیگار کشیدن است که باعث ایجاد چین و چروک می‌شود.
  • رژیم غذایی: عادات غذایی ناسالم اغلب می‌تواند باعث علائم اولیه پیری شود. مصرف بیشتر غذاهای فرآوری شده، بسته‌بندی شده، فست فودها و غذاهای سرخ شده می‌تواند باعث واکنش‌های بدن شود که حتی ممکن است منجر به پیری زودرس شود.

نشانه‌های پیری چیست؟

در سطح فیزیکی، پیری پوست می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد:

  • چین و چروک: این قوی‌ترین و قابل مشاهده‌ترین اثر به خصوص روی صورت است. با توجه به اینکه فعالیت غدد چربی و عرق کاهش می‌یابد، پوست خشک می‌شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. این منجر به چین‌های پوستی طبیعی می‌شود که در اثر حرکات پوست ایجاد می‌شود و درنهایت باعث ایجاد لک می‌شود.
  • ناهنجاری‌های پوستی: رگ‌های خونی گشاد شده، لکه‌های قهوه ای، رنگدانه موضعی
  • تغییر رنگ چهره: از دست دادن یکنواختی، رنگ پریدگی، کدر شدن چهره

3 روش برتر برای مبارزه با چین و چروک

  • درمان‌های خانگی - درمان‌های خانگی برای افرادی که سعی در مبارزه با چین و چروک دارند رایج است، زیرا کرم‌های چین و چروک بدون نسخه می‌توانند گران باشند. دریافت داروهای تجویزی نیز برای مردم همیشه آسان نیست. اولین درمان خانگی تغییر سبک زندگی سالم است. این بدان معناست که غذای سالم بخورید، اطمینان حاصل کنید که ویتامین های کافی دریافت می کنید و در ورزش روزانه شرکت کنید. به همان اندازه مهم است که خواب کافی داشته باشید. علاوه بر این، درمان‌های خانگی شامل خوابیدن به پشت و دوری از آفتاب است. اگر مجبورید مدتی را زیر نور آفتاب بگذرانید، حتما از پوست خود با لباس‌های محافظ و ضد آفتاب محافظت کنید. کرم ضد آفتاب را هر دو ساعت یکبار تجدید کنید.
  • جراحی زیبایی - جراحی زیبایی روش دیگری برای کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک است. وقتی ماهیچه‌های صورت که به پوست پوشاننده چسبیده‌اند منقبض می‌شوند، این حرکت در نهایت باعث ایجاد چین و چروک‌های پویا می‌شود.
    همچنین ناحیه ابرو، ناحیه پیشانی و ناحیه بالای گونه در نزدیکی گوشه چشم (پای کلاغ) شایع‌ترین مناطق برای چین و چروک‌های پویا هستند. با جراحی می‌توان عضلات این نواحی را برای همیشه ضعیف کرد.
  • کرم‌های چین و چروک - مردم به سمت کرم‌های چین و چروک جذب می‌شوند زیرا یکی از ارزان‌ترین گزینه‌های موجود برای ترمیم چین و چروک است. بهترین کرم‌های ضد چروک را می‌توان برای باز کردن منافذ پوست و کمک به ساخت کلاژن در پوست استفاده کرد. هر دو به بهبود ظاهر و احساس پوست کمک می‌کنند و می‌توانند خطوط ریز و چین و چروک را کاهش دهند.

برای خرید محصولات ضد چروک کلیک کنید

درمان چروک با استفاده از کرم‌های ضدچروک چگونه است؟

هدف یک کرم ضد چروک مبارزه با برجستگی‌های کوچکی که توسط چین‌های پوستی که با افزایش سن ایجاد می‌شود است. فراموش نکنید که علت این برجستگی‌ها به از دست دادن خاصیت ارتجاعی و کم آبی عمیق پوست مربوط می‌شود. چین و چروک در صورت به خصوص در چشم‌ها، پیشانی و اطراف لب‌ها بیشتر مشخص می‌شود.

کرم ضد چروک با هدف تغذیه پوست و انعطاف پذیری بیشتر آن است. این نیاز به مقدار زیادی آب و تحریک تجدید سلولی دارد. برای دستیابی به این هدف، این درمان نیازمند اجزاییست که به طور طبیعی در بدن وجود دارند مانند اسید هیالورونیک.

عنصر تعیین‌کننده دیگر در مبارزه با چین و چروک کلاژن است. این پروتئین قدرت بازسازی پوست و حفظ خاصیت ارتجاعی آن را دارد و همچنین اثر صاف کنندگی روی پوست ایجاد می‌کند.
این دو مولکول به طور طبیعی در اپیدرم وجود دارند، تولید این دو مولکول به مرور زمان کاهش می‌یابد. برای جبران این کمبود، آزمایشگاه‌ها فرمول‌های مصنوعی مبتنی بر کلاژن و اسید هیالورونیک ساخته‌اند.

ترکیبات رایج در بهترین کرم‌های ضد چروک چیست؟

رتینول - یک مشتق ویتامین A، که لایه برداری و تولید سلول‌های جدید را تحریک می‌کند، تولید کلاژن و تشکیل رگ‌های خونی جدید را تحریک می‌کند تا پوست را روشن‌تر، براق‌تر و کمتر چین و چروک کند.

هیالورونیک اسید - به مرطوب کردن، آبرسانی و حجیم شدن پوست کمک می‌کند و ظاهر چین و چروک و خطوط ریز را کاهش می‌دهد.

استیل هگزاپپتید - به کاهش تنش صورت و کاهش سریع چین و چروک کمک می‌کند. از تخریب کلاژن و الاستین جلوگیری می‌کند، پوست را صاف می‌کند و عمق خطوط و چین و چروک را کاهش می‌دهد.

Palmitoyl Oligopeptide و Palmitoyl Tetrapeptide - تحقیقات ثابت کرده است که این پپتیدها تولید کلاژن و رشد بافت همبند را تحریک می‌کنند. به اندازه ترتینوئین موثر است اما بدون تحریک.

Syn-Ake - کارایی SYN-AKE انقباض سلول‌های عضلانی را کاهش می‌دهد و اثر آن صاف کننده و ضد چروک است و عمق چین و چروک را تا 52٪ کاهش می‌دهد.

کرم ضد چروک برای چه کسانی ساخته شده است؟

شاید ناامید شوید اما نمیتوان برای تمام افراد برای شروع استفاده از کرم‌های ضد چروک یک سن واحد تعیین کرد زیرا ژنتیک افراد متفاوت است علاوه بر این، عوامل محیط خارجی مانند تنباکو، رژیم غذایی یا آفتاب می‌توانند پیری را تسریع کنند که این شرایط برای هر فرد متفاوت است.

اما مراحل پیری و پیدایش چین و چروک را می‌توان با درمان مناسب به دو دسته تقسیم کرد.

اولین خطوط ریز و چین و چروک:

این موارد مربوط به زنان 25 ساله است که عمدتاً تحت تأثیر چین و چروک‌هایی که روی پیشانی (خطوط اخم) و اطراف چشم (پای کلاغ) ظاهر می‌شوند قرار می‌گیرند.
برای مبارزه با این اثرات، کرم‌های اولیه چین و چروک بیشتر با هدف مرطوب کنندگی و در عین حال ایجاد یک اثر صاف کننده استفاده می‌شوند.

چین و چروک‌های ریشه‌دار:

به طور متوسط از سن 35 تا 40 سالگی، چین و چروک‌های عمیق‌تر شروع به پیدایش می‌کنند.

برای پوست‌های جوان استفاده از محصولات ضد چروک کار درستی است؟
برای جلوگیری از چروک و لک قبل از ظاهر شدن روی صورت، استفاده از کرم ضدچروک برای پوست‌های بالغ یک گزینه وسوسه انگیز به نظر می‌رسد، اما قطعا این کار درستی نیست. اکثر این محصولات اصولا برای مخاطبان بالای 35 سال ساخته شده‌اند، زیرا در پوست جوان، مواد فعال در محصولات ضد پیری می‌توانند اپیدرم را ضعیف کرده و آن را حساس‌تر کنند.

سرم ضد چروک چشم: چگونه از آن استفاده کنیم؟

چشم‌ها نقطه بسیار حساسی هستند. آن‌ها نیاز به درمان ویژه و مراقبت اختصاصی دارند.

برای اثربخشی زیاد، روش استفاده از سرم ضدپیری چشم، نقش کلیدی دارد. در اینجا نکاتی در مورد روش استفاده به شما می‌گوییم:

  • روی پوست تمیز، معادل یک دانه برنج زیر چشمانتان با نوک انگشتان کرم بمالید.
  •  به آرامی از داخل به بیرون ضربه بزنید.
  • در گوشه‌ی چشم و سطح پای کلاغ، با نوک انگشتان در دایره‌های کوچک حرکت کنید.
  • با بقیه محصول به آرامی پلک بالایی را مالش دهید.

 

سه نکته کلیدی که باید در مورد کرم ضد چروک به خاطر بسپارید:

  • کرم ضد پیری روی مجموعه‌ای از علائم پیری مانند چین و چروک، تیرگی، افتادگی پوست یا لکه‌ها تاثیر می‌گذارد.
  • کلاژن و هیالورونیک اسید دو جزء پرکاربرد در محصولات چین و چروک هستند. رتینول مشتق شده از ویتامین A است. این ماده با تاثیر بر تمام علائم پیری، اثر ضدپیری را ایجاد می‌کند.
  • کرم‌های ضد چروک اصولا دو نوع هستند: آنهایی که با هدف مبارزه با چین و چروک‌های اولیه و جلوگیری از تکامل آنها استفاده می‌شوند و آن‌هایی که هدفشان کاهش لک‌هایی است که قبلاً روی پوست بالغ به وجود آمده‌اند.


نکاتی برای خریداران کرم چین و چروک

هنگام قضاوت در مورد مزایای استفاده از کرم چین و چروک به این نکات نیز توجه کنید:

1) مواد تشکیل‌دهنده: در هنگام خرید مواد تشکیل‌دهنده را بررسی کنید.

2) استفاده روزانه: شما باید برای استفاده از کرم خود حداقل دو بار در روز زمان بگذارید.

3) عوارض‌جانبی: برخی از بیماران عوارض جانبی را تجربه می‌کنند پس قبل از استفاده کمی از آن کرم را روی پوست دستتان تست کنید.

4) تفاوت‌های فردی: کرم‌های مختلفی برای انواع پوست ساخته می‌شوند. شما در هنگام خرید باید کرم مخصوص نوع پوستتان را تهیه کنید.

 

سوالات رایج

آیا کرم ضد چروک واقعاً چین و چروک را از بین می‌برد؟

اگرچه بهترین کرم‌های ضد پیری صورت می‌توانند به کاهش ظاهر چین و چروک کمک کنند، اما آنها راه حل‌های دائمی نیستند. کاری که آنها انجام می‌دهند حذف لایه بیرونی پوست مرده است. آنها همچنین به آبرسانی پوست کمک می‌کنند و به طور موقت پوست را حجیم می‌کنند. کرم‌ها باید حداقل 30 روز استفاده شوند تا نتایج قابل مشاهده باشد، اما اگر بیماران استفاده از کرم را متوقف کنند، نتایج ناپدید می‌شوند.

آیا استفاده از کرم چین و چروک را در دهه 20 و 30 شروع کنم؟

پاسخ به این سوال بستگی به این دارد که از چه کسی بپرسید، اما با توجه به تحقیقاتی که ما انجام داده‌ایم، پیشگیری کلید موفقیت ضدپیری است.

متأسفانه، بسیاری از مردم تا زمانی که پوستشان شروع به نشان دادن علائم پیری نکرده باشد، نگران پیری نیستند. هنگامی که پوست شما در برابر نور خورشید آسیب دید، 10 سال طول می‌کشد تا آسیب دیده شود. این بدان معناست که آنها از دوران کودکی به طور بالقوه به پوست ما آسیب می‌رساندند. بسیاری از افراد در اواسط دهه 20 زندگی خود شروع به ایجاد چروک‌های پای کلاغی می‌کنند.

 

نتیجه

هنگامی که نوبت به مراقبت از پوست می‌شود، استفاده از محصولی که حاوی مواد باکیفیت و با سابقه‌ی اثبات شده در کاهش خطوط ریز و چین و چروک است، بسیار مهم است. مواد ضروری در هر محصول ضدپیری باعث افزایش رطوبت پوست، تقویت و تحریک تولید کلاژن، کاهش آسیب رادیکال‌های آزاد ناشی از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و بهبود چشمگیر بافت و استحکام پوست شما می‌شود. یک کرم ضد چین و چروک عالی اثرات پیری را معکوس می‌کند و پوست شما را جوان‌تر و شاداب‌تر می‌کند. کرم‌های ضد چروک بی‌شماری در بازار وجود دارد که نویدبخش جوان‌تر جلوه دادن و ایجاد حس جوانی در پوست هستند.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری