بنر سال نو 1403 - دسکتاپ بنر سال نو 1403 - موبایل

ابتلای مجدد به کرونا چه بلایی سر بدن میاره؟

ابتلای مجدد به کرونا چه بلایی سر بدن میاره؟

خطرات ابتلای مجدد به کرونا:اگه دوباره کرونا بگیری...

بیش از دو سال است که ما با پاندمی کرونا روبرو هستیم. استفاده از ماسک و محدودیت های کرونا هنوز هم پابرجا هستند. واکسیناسیون هم تا حد زیادی انجام شده است؛ اما هرگز به این معنا نیست که این ویروس ریشه کن شده و دیگر نباید رعایت کنیم. به همین دلیل در این قسمت از مجله خبری دکترلوکس تصمیم گرفتیم که خطرات مربوط به ابتلای دوباره به کرونا را برایتان توضیح دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

ابتلا به کرونای طولانی

وقتی که صحبت از خطرات ابتلای چند باره به کرونا می شود؛ یعنی ویروس کرونا جهش یافته و سویه های جدیدی را در سریع ترین زمان ممکن تولید کرده است‌. در واقع عفونت کرونا باعث ایجاد خطر و توزیع این ویروس شده است و احتمال اینکه فردی به سندروم کووید طولانی مبتلا شود، بسیار زیاد خواهد بود. در چنین شرایطی؛ آسیب به بافت یا عضو بدن بیشتر اتفاق می افتد.

خطر بیشتر برای ابتلای دوباره به کرونا

بیایید فرض کنیم که خطر کووید طولانی بعد از عفونت حاد کم است؛ اما هر زمان که به کرونا مبتلا می شوید، این خطر افزایش پیدا می کند؛ یعنی اگر یک بار کرونا بگیرید، یک دهم احتمال ابتلا به علائم کووید طولانی مانند خستگی شدید، توهمات ذهنی، مشکلات بویایی و چشایی وجود دارد و در نتیجه احتمال ابتلای دوباره به کرونا بیشتر می‌ شود، زیرا بدن تان ضعیف تر شده است.

احتمال آسیب به اعضای بدن

عفونت های سریالی و پشت سر همِ کرونا به بافت و اعضای بدن آسیب وارد کرده و خطر عفونت در نقاط مختلف را هم افزایش می دهد و این اتفاق کاملاً طبیعی است، زیرا آن عضو یا ناحیه از بدن که عفونی شده، بیشتر در معرض خطر و آسیب قرار گرفته است و قدرت ایمنی اش افت کرده، در نتیجه به طور کل در چنین شرایطی؛ اعضای بدن بیشتر آسیب می بینند.

ایمنی گروهی اتفاق نمی‌ افتد

طبق اطلاعات موجود ابتلای چند باره به کرونا باعث می شود که ایمنی دسته جمعی و کلی اتفاق نیفتد، زیرا بعضی از ترکیبات مربوط به حفاظت از بدن و ایمنی های طبیعی در صورت ابتلای چند باره دیگر خوب عمل نمی کند.

ایمنی نداشتن در برابر سویه BA.5

ابتلای چند باره به کرونا باعث می‌ شود که بدنِ فرد در برابر سویه های دیگر که در همان سال ایجاد شده اند، مقاومت نداشته باشد و در نتیجه کار بدن و دستگاه ایمنی سخت‌تر می‌ شود، چرا که باید بیشتر تلاش کند.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری