کراتین مو چیست؟

کراتین مو چیست؟

کراتین مو چیست؟

بسیاری از افراد ممکن است موهای فر و دارای وز داشته باشند که حتی موهایشان با استفاده از نرم کننده‌ها و اتو مو برای صاف کردن و از بین بردن وز آنها جوابگو نمی‌باشد. همچنین افرادی که از رنگ مو به طور بیش از حد استفاده می‌کنند باعث سوختگی و خشکی موهایشان می‌شود و تا مدت‌ها حالت زیبای خود را از دست می‌دهند. برای رفع این مشکل می‌توانید موهایتان را کراتین کنید. کراتین کردن یک روش دائمی و همیشگی نیست اما این روش کمک به طراوت موهای شما می‌کند و تاثیر زیادی در خوش حالت کردن و صاف شدن موهایتان می‌گذارد. شما پس از مطالعه کردن این مقاله راجع به معایب و مزایای کراتین آشنا خواهید شوید.

آنچه در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • کراتین کردن مو چیست؟
  • ویژگی‌های مفید کراتین کردن مو
  • ویژگی‌های منفی کراتین کردن مو
  • روش‌های کراتین کردن مو 

کراتین کردن مو چیست؟

کراتین یکی از پروتئین‌های اصلی در مو، ناخن، دندان و پوست می‌باشد و 70% ساختار آنها را تشکیل می‌دهد. کراتین کمک به شکل ظاهری این اندام‌ها می‌کند و در حفظ سلامتی مو و ناخن بسیار موثر است. استفاده مداوم از سشوار، اتو مو، رنگ مو، دکلره، نور آفتاب و آلودگی‌‌ها باعث آسیب دیدن و حتی از بین رفتن کراتین موها می‌شود و حالت طبیعی و سالم آنها را از بین می‌برد. 

کراتین یک روش شیمیایی می‌باشد که معمولا در آرایشگاه انجام می‌شود کراتین می‌تواند با پر کردن کوتیکول مو ( جایی که کراتین جذب مو می‌شود) کراتین باعث صاف شدن، نرم شدن و درخشان شدن موهایتان می‌شود و دارای ترکیباتی مانند روغن‌های گیاهی مانند آرگان، جوجوبا و سبوس گندم، آمینو اسیدها می‌باشد که کمک به افزایش تقویت موهایتان می‌کند.

 

 

ویژگی‌های مفید کراتین کردن مو

کمک به درخشندگی و براقیت ظاهر موهای شما می‌کند.

وز‌‌ موها را به طور کامل از بین می‌برد و امکان حالت دهی آنها را نیز فراهم می‌کند.

کراتین کردن مو باعث ایجاد یک لایه محافظ بر ساقه مو می‌شود و کمک به موهای آسیب دیده می‌کند از ساقه موهای شکننده محافظت می‌کند و مقاوت مو را در برابر وسایل حرارتی افزایش می‌دهد.

کراتین کردن مو با داشتن کوتیکول‌ها کمک به پر کردن ناهمواری‌های موجود در ساقه مو را یکدست می‌کند و به ضخامت موهای نازک و آسیب دیده نیز کمک می‌کند.

 

 

ویژگی‌های منفی کراتین کردن مو

ممکن است بعد از استفاده از کراتین دچار آلرژی و یا مشکلات پوستی شوید که بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

مواد شیمیایی (فرمالدهید)  موجود در کراتین مو مضر بوده و به نوعی یک ماده سرطانی هم محسوب می‌شود بنابراین در استفاده از کراتین بهتر است که توجه زیادی به خرج دهید.

کراتین همانطور که گفتیم یک فرایند نیمه دائمی به حساب می‌آید و نیاز به ترمیم دارد ترمیم‌ پی در پی  کراتین به نازک شدن موها منجر می‌شود.

 

 

روش‌های‌ کراتین کردن مو

کراتین کردن مو شامل سه روش می‌باشد که با توجه به جنس موی شما انتخاب می‌شود کراتین به چند شکل انجام می‌شود که شامل:

 

 

کراتین احیا کننده

کراتین احیا کننده  کمک به تقویت موهای آسیب دیده و ضعیف کمک می‌کند این کراتین حالت طبیعی مو را عوض نمی‌کند و موی شما با همان حالت قبل می‌باشد و مناسب موهای آسیب دیده در برابر وسایل گرمایشی، موهای نازک می‌باشد و استفاده از این کراتین کمک به روش احیا و ترمیم آنها می‌کند. این کراتین مناسب موهای فر می‌باشد زیرا کمک به حجم و حالت مو می‌کند و حالت وز مو را از بین می‌برد. این روش موهای شمارا یک دست می‌کند و آن را صاف و لخت نمی‌کند. این کراتین بهترین نوع کراتین می‌باشد که باعث افزایش استحکام مو و درخشندگی آنها می‌شود

 

کراتین برزیلی

استفاده از این کراتین برای افرادی مناسب است که موهای خود را بیش از حد دکلره و رنگ کرده‌اند و باعث آسیب به مو، خشک شدن آن و سوختگی می‌شود این کراتین بسیار قوی بوده و موها را صاف و لخت می‌کند این کراتین جدا از صاف شدن مو حجم آن‌ها را نیز کاهش می‌دهد و حالت اولیه موهای شما را از بین نمی‌برد به همین علت افرادی که موهای آن‌ها دارای حجم کم است بهتر است از این کراتین استفاده نکنند.

 

کراتین ژاپنی

این کراتین کمک بسیاری در صاف شدن مو و از بین بردن وزی مو می‌کند کراتین ژاپنی با کراتین برزیلی کمک فراوانی به صاف شدن مو می‌کند و زمان و وقت بیشتری نیز لازم دارد برای انجام این کراتین اول از کراتین برزیلی برای موهای شما با حرارت مستقیم  برای تثبیت موی شما انجام داده می‌شود و سپس از کراتین ژاپنی استفاده می‌کنند این کراتین ماندگاری بالا به مدت 6 ماه بر روی موهایتان دارد.

نکات مهم جهت استفاده از کراتین مو

بهتر است اگر قصد رنگ کردن و یا دکلره کردن موی خود را دارید قبل از کراتین کردن موهایتان انجام دهید بهتر است کراتین را بعد از گذشت 4 الی 7 روز انجام دهید زیرا رنگ موی شما بعد از حداقل 3 بار شستشو به حالت اصلی خود می‌رسد و آسیب دیدن موها کاهش پیدا می‌کند.

رنگ مو بعد از کراتین کردن حدود 2 تا 3 درجه روشن می‌شود پس بهتر است برای رسیدن به رنگ دلخواهتان با یک آرایشگر مشورت کنید.

اگر بعد از کراتین تمایل به رنگ کردن موهایتان دارید بهتر است بعد از 10 تا 15 روز این کار را انجام دهید زیرا این کار باعث آسیب به موها و سوختگی آنها می‌شود

کراتین کردن در دوران بارداری خطرناک می‌باشد و عوارض زیادی برای کودک و مادر به همراه دارد پس بهتر است در این دوران از انجام دادن کراتین دوری کنید.

بهتر است بعد از انجام کراتین از آب‌های کلر دار مانند آب استخر و آب شور دوری کنید چراکه باعث کاهش درمان کراتین می‌شود.

از بستن موها و فشار آوردن ساقه مو خود بعد از استفاده از کراتین خودداری کنید

برای دوام بهتر کراتین موی خود بهتر است از شامپوها و سرم مخصوص کراتین استفاده کنید.

 

همه افراد دوست دارند موهای خوش حالت و صاف داشته باشند به همین دلیل به دنبال راه حل برای درست کردن موهایشان دارند کراتین کردن مو علاوه بر خوش حالت کردن موهایتان کمک به درمان آنها نیز می‌کند و به شما کمک می‌کند تا موهایتان کمتر آسیب ببیند.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری