کد تخفیف خرید AVAL ماه لوکس موبایل

تفاوت کرم موی سر با سرم مو در چیست و چه کاربردی دارند؟

تفاوت کرم موی سر با سرم مو در چیست و چه کاربردی دارند؟

تفاوت کرم موی سر با سرم مو در چیست و چه کاربردی دارند؟

 

آنچه در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • کرم مو چیست؟
  • سرم مو چیست؟
  • فواید کرم مو چیست؟
  • فواید سرم مو چیست؟
  • مضرات کرم مو چیست؟
  • سرم مو چه مضراتی دارد؟
  • برای رشد مو کرم مو بهتر است یا سرم مو؟
  • آیا می‌توانیم از سرم مو و کرم مو با هم استفاده کنیم؟
  • 5 پرسش و پاسخ برتر که کرم مو بهتر است یا سرم مو

کرم مو چیست؟

موهای ما نیز مانند بدن ما نیاز به تغذیه زیادی دارند، روغن‌ها می‌توانند مو را مغذی کنند اما باعث می‌شوند موها چرب به نظر برسند. کرم مو به عنوان کرم حالت‌دهنده نیز شناخته می‌شود که به موهای سخت درخشش طبیعی می‌بخشد. کرم مو به حفظ سلامت مو و همچنین حالت دادن به آن کمک می‌کند. برای جلوگیری از ریزش موهای خود می‌توانید از آن استفاده کنید همچنین موخوره و وز شدن مو را نیز از بین می‌برد.
کرم‌های مو، کرم‌های غلیظی هستند که برای انواع موها مناسب هستند. آنها مانند موم جامد یا مانند ژل چسبنده نیستند. لوسیون مو مخصوصاً برای موهای فرفری و بلند که به راحتی گره می‌خورند مفید است. بافت نرمی را به موهای مجعد یا موج‌دار می‌بخشد بدون اینکه آن را سنگین کند.

در صورت استفاده پس از حمام، پس از خشک کردن موهای خیس، از لوسیون مو استفاده کنید. قبل از ماساژ دادن کرم روی موهای مرطوب، آن را به کف دست خود بمالید. تمام موها را به طور یکنواخت با نوک انگشتان ماساژ دهید و به دلخواه حالت دهید.
کرم‌ها، ژل‌ها و موم‌های معمولی مو می‌توانند موهایی ابریشمی به شما بدهند، اما محصولات حاوی موادشیمیایی فقط برای مدت محدودی دوام می‌آورند. آنها به تدریج به سلامت مو و پوست سر شما آسیب می‌رسانند. محتاط باشید و مواد را با دقت بررسی کنید. آنچه برای مو و پوست سر خود استفاده می کنید در نهایت به بدن شما راه پیدا می‌کند.

سرم مو چیست؟

سرم مو یک محصول مبتنی بر سیلیکون است که سطح موهای شما را می‌پوشاند تا الگوی فر شما را در جای خود حفظ کند. سرم‌ها اساساً علاوه بر حالت دهندگی مزایای اضافی دارند مانند این که سرم مو به عنوان یک "بوتاکس" برای موهای شما عمل می‌کنند و برای محافظت از مو در برابر برس زدن سخت و دشوار، گرما (تجهیزات الکتریکی)، آلودگی و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید طراحی شده‌اند. سرم‌ها همچنین دارای کیفیت انعکاس نور هستند که باعث می‌شود موها درخشان‌تر، صاف‌تر و سالم‌تر به نظر برسند.

سیلیکون‌های موجود در سرم‌های مو به تقویت موهای شما کمک می‌کند و آن‌ها را درخشان‌تر و براق‌تر می‌کند. همچنین به کاهش ریزش مو کمک می‌کند که یکی دیگر از مزایای آن است. سطح pH پایین آن به کاهش آسیب مو کمک می‌کند. دایمتیکون و پلی سیلوکسان که برای محافظت از ساقه مو و اتصال فیلرهای کوتیکول به یکدیگر برای جلوگیری از آسیب حرارتی شناخته شده است، معمولاً در محصولات مراقبت از مو مانند سرم‌ها یافت می‌شوند. مواد شیمیایی قوی و اسیدهای آمینه موجود در سرم مو به عمق موهای شما وارد می‌شود و شکستگی مو را به حداقل می‌رساند و باعث رشد و سلامت مو می‌شود. این محصولات همچنین موها را نرم و لطیف می‌کنند و مدیریت موهایتان را برای شما آسان‌تر می‌کنند.

سرم مو چندین مزیت برای موهای شما دارد. استفاده از سرم می‌تواند بر اساس نوع سرمی که استفاده می‌کنید به درخشندگی، کاهش موخوره و افزایش بافت طبیعی شما کمک کند. این می‌تواند به جلوگیری از آسیب موهای شما کمک کند و آنها را سالم نگه دارد. به دنبال سرم مو باشید که به طور خاص برای نوع یا هدف شما ساخته شده است. سرم مو را روی موهای تمیز و مرطوب بمالید و برای بهترین نتیجه از ریشه‌ها دوری کنید.

 

فواید کرم مو چیست؟

کرم‌مو یک محصول معروف حالت‌دهنده مو است و در اینجا چند دلیل برای استفاده از آن آورده شده است:

1. ساده برای استفاده و انعطاف‌پذیری

برخلاف سرم‌ها یا حتی روغن‌های مو که باید در زمان‌های خاص استفاده شوند، کرم‌های مو یکی از انعطاف‌پذیرترین گزینه‌های موجود هستند. استفاده از آن ساده است و می‌توان آن را در هر زمانی که مناسب دیدید استفاده کنید. اگر مجبور به خروج از خانه هستید، کرم موی خود را با خود ببرید و از آن استفاده کنید. کمی کرم مو قبل از جلسه به موهای شما درخشندگی و اعتماد به نفس می‌بخشد.

 

2. به موهایتان درخشندگی و لطافت بدهید.

موهای وز شده و موخوره‌های مزاحم را کنترل می‌کند. این‌کار را به راحتی انجام می‌دهد و موهای شما را بدون سنگین‌کردن یا چرب کردن صاف می‌کند. در نتیجه، کرم مو برای ایجاد درخشندگی و نرمی به موهای مجعد، موج دار و درشت عالی است.

 

3. می‌تواند به حفظ سلامت موهای شما کمک کند.

امروزه از روغن‌ها و مواد طبیعی در کرم‌های مو استفاده می‌شود. امروزه کرم‌های مو جایگزین سالم‌تری نسبت به گذشته هستند. کرم‌مو می‌تواند به شما در حفظ سلامت موهایتان کمک کند.

 

4. افزودن حجم و بافت به موهای نازک یا ظریف

در صورت استفاده کم از کرم مو، این محصول می‌تواند به بافت و حجم دادن به موهای نازک کمک کند. مدل موی کوتاه و متوسط با کمی کرم مو عالی به نظر می‌رسد.

5. آبرسانی

به عنوان جایگزینی برای استفاده از نرم‌کننده‌های بسیار سنگین برای تغذیه موهایتان، فقط یک کرم حالت‌دهنده می‌تواند سطح بالایی از آبرسانی به موهایتان را اضافه کند. شما اصلا سنگینی کرم مو و موادمغذی را روی موهایتان احساس نمی‌کنید، زیرا این کرم با فولیکول‌های شما ترکیب و جذب می‌شود تا به سلامت آنها بیافزاید. هیدراته نگه‌داشتن موهای شما نه تنها باعث حفظ سلامت آن می‌شود، بلکه ظاهر جذاب‌تری نیز به آن می‌بخشد.

 

فواید سرم مو چیست؟

سرم مو مزایای زیادی برای موهای شما دارد از جمله:

1. موهای خود را نرم کنید

موها ممکن است زمانی که خشک یا آسیب دیده باشند شکننده شوند. استفاده از سرم مو می‌تواند به احیای تارهای شما کمک کند و آن‌ها را نرم و لطیف کند.

 

2. موهایتان را براق و ابریشمی کنید.

در نتیجه موهای شما براق‌تر و سالم‌تر می‌شود و ظاهری زیبا خواهید داشت.

3. به کاهش موخوره کمک می‌کند

سرم‌های مو به دلیل توانایی خود در کاهش موخوره و آبرسانی مو شناخته شده‌اند. موها هیدراته می‌شوند و موخوره به حداقل می‌رسد.

 

4. آسیب را ترمیم می‌کند

هنگام استفاده از وسایل حالت‌دهنده حرارتی یا رنگ کردن، موها دچار شکنندگی می‌شوند. زمانی که موهای شما روغن طبیعی خود را از دست می‌دهند، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بازگرداندن رطوبت، استفاده از سرم است.

 

5. تغذیه موهای خشک

همانطور که همه ما می‌دانیم موهای خیلی خشک می‌توانند شکننده باشند. موهای خشک نه تنها خشن به نظر می‌رسند، بلکه می‌توانند کدر و بی‌روح به نظر برسند، که برای اعتماد به نفس شما مفید نیست. یک سرم عالی می‌تواند موها را از رطوبت تغذیه کند و در عین حال به آن روکشی صاف، درخشندگی و لطافت بدون ایجاد چربی بدهد.

 

مضرات کرم مو چیست؟

1. تحریک

کرم‌های مو می‌توانند پوست سر را تحریک کنند.

2. ممکن است دچار سوختگی شیمیایی شوید.

اگر کرم را برای مدت طولانی نگه دارید، در نهایت پوست شما را تجزیه می‌کند و در نتیجه سوختگی شیمیایی درجه یک یا دو ایجاد می‌کند.

 

3. واکنش‌های آلرژیک

این کرم‌ها حاوی مواد قوی هستند که می‌توانند باعث واکنش‌های جدی پوستی مانند سوختگی، تاول و سایر تحریکات پوستی شوند. بنابراین، ضروری است که قبل از استفاده از هر محصولی، دستورالعمل‌ها را به طور کامل دنبال کنید و یک آزمایش پوستی انجام دهید.

مهمتر از همه، هرگز نباید از حداکثر زمان توصیه شده تجاوز کنید.

به یاد داشته باشید که یک فرد می‌تواند به مرور زمان به یک محصول حساسیت پیدا کند، حتی اگر قبلاً بدون مشکل از آن استفاده کرده باشد.


سرم مو چه مضراتی دارد؟

1. کاربرد آن می‌تواند مشکل باشد.

استفاده از سرم‌مو ممکن است مشکل باشد. با این وجود، این مشکلی نیست که با چند احتیاط قابل اصلاح نباشد.

 

2. ممکن است منجر به ریزش مو شود.

سرمی را انتخاب کنید که برای نوع موی شما مناسب باشد. سیلیکون معمولا در سرم‌های مو موجود است که می‌تواند منجر به ریزش مو شود.

 

3. ممکن است موهایتان را چرب نشان دهد.

اگر از سرم بیش از حد روی موهای خود استفاده می‌کنید، ممکن است چرب به نظر برسد.

4. التهاب پوست سر.

از استعمال سرم روی پوست سر باید خودداری شود زیرا ممکن است باعث تحریک و ضعیف شدن فولیکول‌های مو و در نتیجه نازک‌شدن و ریزش‌مو شود

 

5. ممکن است به استفاده از سرم مو عادت کنید

علاوه بر این، ممکن است به استفاده از سرم مو عادت کنید زیرا معتقدید که بدون آن، موهای شما خشک و کدر می‌شوند.

 

برای رشد مو کرم مو بهتر است یا سرم مو؟

هر کدام ویژگی‌ها و عملکردهای خاص خود را دارند. کرم‌های مو برای دادن ظاهری معمولی و طبیعی به موهای شما بهتر هستند، در حالی که از سرم‌مو برای ترمیم موهای وز، کاهش موخوره، افزایش درخشندگی و محافظت از آن در برابر گرما و رطوبت استفاده می‌شود.

کرم‌ها اغلب غلیظ‌تر از سرم‌ها هستند. یک کرم، برخلاف سرم، می‌تواند مرطوب‌کننده‌تر باشد. اگر پوست حساسی دارید، کرم ترجیح داده می‌شود. در مقایسه با سرم‌های مو، کرم‌های مو انعطاف‌پذیرتر هستند.


یکی را انتخاب کنید که ترجیحات و نیازهای شما را برآورده کند.

 

آیا می‌توانیم از سرم مو و کرم مو با هم استفاده کنیم؟

مخلوط کردن سرم و کرم برای کسانی که موهای ترکیبی دارند خوب است. سرم باید از ریشه تا نوک استفاده شود. چند قطره سرم را می‌توان به کرم مو اضافه کرد. این مخلوط را می‌توان برای موهای مرطوب نیز استفاده کرد.

5 پرسش و پاسخ برتر که کرم مو بهتر است یا سرم مو؟

1- چند بار در روز باید از سرم مو استفاده کنم؟

سرم مو را باید همیشه بعد از شستن موها زمانی که مرطوب هستند روی آن‌ها مالید. این به حفظ رطوبت در موهای شما و جلوگیری از موخوره و وز شدن مو کمک می‌کند. در غیر این صورت، بسته به نیاز موهای خود، قبل از انجام هر گونه آرایش مو یا بیرون رفتن، به صورت روزانه یا هر 2 تا 3 روز، مقدار کمی از محصول را استفاده کنید.

 

2- آیا می‌توان قبل از حمام از کرم مو استفاده کرد؟

کرم‌های مو را می‌توان هم قبل و هم بعد از شامپو زدن استفاده کرد. هنگامی که قبل از شامپو استفاده می‌شود، این کرم ریشه‌ها را تقویت می‌کند، موها را تغذیه می‌کند، از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

 

3- مقدار مناسب سرم مو برای استفاده چقدر است؟

به یاد داشته باشید که مقدار کمی از سرم‌مو کمک زیادی می‌کند. استفاده بیش از حد از سرم‌مو، صرف نظر از اینکه موهای شما چقدر ضخیم یا بلند است، می‌تواند به جای براق‌شدن، باعث شود که موهای شما چرب به نظر برسد. در نتیجه از سرم به مقدار کم استفاده کنید، برای موهای نازک به اندازه یک نخود و برای موهای ضخیم به اندازه یک چهارم.

4- آیا استفاده از سرم‌ مو زمانی که موهایمان خشک است اشکالی ندارد؟

خیر مشکلی ندارد. هم می‌توان بعد از خشک کردن موها با حوله، از سرم‌مو استفاده کنید و  هم در روزهایی که موهایتان را نمی‌شویید نیز می‌توانید از چند قطره روغن یا سرم برای آبرسانی مجدد موهایتان استفاده کنید.

 

5- چگونه از سرم مو استفاده کنیم؟

مهم است که سرم‌مو را به درستی استفاده کنید تا بیشترین بهره را از آن ببرید. در اینجا به صورت کامل نحوه‌ی استفاده ی درست را به شما توضیح می‌دهیم:

1. برای دستیابی به بهترین نتایج، با موهای تمیز و مرطوب شروع کنید.

2.  در کف دست خود، 1-2 قطره سرم مو بریزید. به مدت 5 ثانیه سرم را بین کف دست خود بمالید.

3. همانطور که سرم مو را به موهای خود می‌زنید، از انتهای موها شروع کنید و تا وسط بروید. با دستان خود سعی کنید محصول را به طور مساوی توزیع کنید. استفاده از سرم به ریشه یا استفاده بیش از حد از محصول می‌تواند باعث چرب شدن موها شود.

4. استفاده از سرم مو باید با احتیاط انجام شود. کشیدن موهای خود ممکن است به آن آسیب برساند، بنابراین سعی کنید از کشیدن موهایتان اجتناب کنید.

5. پس از اتمام استفاده از سرم، از یک شانه دندانه پهن استفاده کنید تا به درستی سرم را از وسط موهای خود به سمت انتها پخش کنید.

6.  در صورت نیاز می‌توانید در هر زمانی در طول روز موهای خود را با سرم تغذیه کنید.

نتیجه

مراقبت از مو به بخشی از برنامه روزانه برای اکثر افراد تبدیل شده است. برخی از افراد در صورت داشتن موهای مجعد یا موج‌دار نسبت به دیگران به مراقبت از مو علاقه بیشتری دارند. استفاده از سرم یا کرم برای موهای صاف و ابریشمی می‌تواند سلامت مو را بهبود بخشد.

طیف گسترده‌ای از محصولات سبک مانند کرم یا سرم‌مو و واکس یا روغن موجود است. برخی از این محصولات مو برای افزایش حجم و درخشندگی به موهای شما شناخته شده‌اند.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری